full screen background image

Będzie pomoc dla mazowieckich firm turystycznych



To finansowe wsparcie dla mazowieckiej branży turystycznej. Samorząd Mazowsza planuje przeznaczyć blisko 67 mln zł na bezzwrotne dotacje dla mikro i małych przedsiębiorstw, dotkniętych skutkami pandemii koronawirusa. Chodzi o dofinansowanie do 800 tys. euro na utrzymanie firmy i zatrudnienia. Nabór wniosków ma się rozpocząć pod koniec lipca

Samorząd Mazowsza wesprze przedsiębiorców z branży turystycznej. Na bezzwrotne dotacje planuje przeznaczyć blisko 67 mln zł z RPO WM 2014–2020. Dodatkowo władze regionu zachęcają do wypoczynku w naszym regionie. Ma w tym pomóc specjalna kampania turystyczna „Odpocznij na Mazowszu”.

Z powodu obostrzeń związanych z epidemią koronawirusa firmy poniosły znaczące straty, a wiele z nich upadło. Kryzys dotkliwie odczuły zwłaszcza branże: kulturalna i turystyczna, hotelowa, restauratorsko-gastronomiczna oraz wystawienniczo-targowa. Brak jakichkolwiek wpływów w okresie od marca do czerwca zanotowało 90 proc. podmiotów. Szacuje się, że na Mazowszu w tym roku będzie można zrealizować zaledwie 40 proc. zamówień w ramach turystyki biznesowej. W maju średnie obłożenie hoteli miejskich wynosiło 9,6 proc., a w Warszawie 11,2 proc., przy czym rok temu było to 79,5 proc. Marszałek województwa Adam Struzik podkreśla, że przedsiębiorcom pilnie potrzebna jest konkretna pomoc, przede wszystkim finansowa.

 – Potrzebni są nie tylko klienci, którzy wygenerują zyski, ale też dofinansowania oraz dostęp do preferencyjnych kredytów czy pożyczek. Właśnie takie rozwiązania chcemy zaproponować mazowieckim przedsiębiorcom – podkreśla marszałek.

Trudną sytuację branży potwierdzają dane Światowej Organizacji Turystyki. Wynika z nich, że ruch turystyczny zmniejszył się w kwietniu o 97 proc. w porównaniu z analogicznym miesiącem w 2019 r. Paweł Cukrowski, dyrektor Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki w urzędzie marszałkowskim przekonuje, że turystyka to pierwszy sektor gospodarki, który ucierpiał z powodu pandemii.

– Kryzys nią wywołany rozpoczął się w tej branży dużo wcześniej niż w połowie marca  ̶  turystyka wyjazdowa pierwszych problemów doświadczyła już w styczniu i lutym br. – zaznacza.

67 mln zł na dotacje dla przedsiębiorców z branży turystycznej

Przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność turystyczną, hotelarską, restauracyjną, rozrywkową, sportową i rekreacyjną oraz kulturalną mogą liczyć na wsparcie władz Mazowsza. Samorząd województwa planuje przeznaczyć blisko 67 mln zł na bezzwrotne dotacje dla mikro i małych przedsiębiorstw, dotkniętych skutkami pandemii COVID-19. Środki pochodziłyby z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014–2020. Dotacja miałaby formę bezzwrotną w przypadku utrzymania działalności i zatrudnienia przedsiębiorstwa przez okres co najmniej 3 miesięcy kalendarzowych, licząc od miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożony zostanie wniosek o wsparcie. Całkowita kwota dotacji dla jednego podmiotu nie mogłaby przekroczyć 800 tys. euro.

Odpocznij na Mazowszu

Jak wynika z badania Profitroom, tegoroczny urlop w kraju chce spędzić ponad 90 proc. rodaków.

– Dla wielu hoteli, restauracji, biur turystycznych czy instytucji kultury to szansa na odzyskanie płynności finansowej. Pomóc przedsiębiorcom możemy wszyscy, np. spędzając tegoroczny urlop w naszym regionie – podkreśla wicemarszałek Wiesław Raboszuk.

Samorząd województwa chce pomóc branży turystycznej, dlatego przygotował kampanię „Odpocznij na Mazowszu”, która ma zachęcać do spędzenia wakacji w naszym regionie. To działania kierowane do osób aktywnych, lubiących spędzać czas z przyjaciółmi i rodziną przy dobrym, zdrowym jedzeniu. Pokazujemy, że właśnie Mazowsze jest najlepszym kierunkiem zarówno na wyjazd weekendowy, jak i dłuższy wypoczynek. To na Mazowszu znajdziemy prawdziwe perełki dziedzictwa kulturowego i historycznego, a przy okazji zachwycimy się bogactwem naturalnym – przyrodniczym i krajobrazowym. Kampania ma nie tylko przypomnieć o licznych atrakcjach Mazowsza, ale też zachęcić turystów do spojrzenia na region z nowej perspektywy, doświadczania go wszystkimi zmysłami. Nacisk kładziemy na smaki, podróże i design. Bo warto odpocząć na Mazowszu!

Kampania sygnowana jest logo regionu „Mazowsze.serce Polski”, w internecie można jej szukać pod hasztagiem #modanamazowsze. Trafimy do odbiorców różnymi kanałami komunikacji o zasięgu zarówno lokalnym, jak i ogólnokrajowym. W Warszawie zobaczycie nas  m.in. na ekranach w wagonach tramwajów i metra czy na tyłach autobusów. Informacje o kampanii pojawią się też na przystankach autobusowych. Z kolei na terenie województwa reklamy będą widoczne na tablicach wielkoformatowych, na rowerach miejskich, w kinach (także plenerowych i samochodowych), a także w prasie i publikacjach branżowych.

Według ogólnopolskiego badania przeprowadzonego w 2018 r. województwo mazowieckie utożsamiane jest z dobrą rozrywką, bogatą bazą noclegową, ciekawą ofertą kulturalną, częstymi wzmiankami o nim w mediach oraz mnogością miejsc i atrakcji wartych zobaczenia. Odwiedzający Mazowsze mogą wybierać spośród wielu miejsc noclegowych o różnym standardzie i lokalizacjach.  W regionie jest ponad 600 obiektów, które mogą przyjąć 6,3 tys. gości. Ponad 100 z nich to kwatery agroturystyczne.

Źródło: mazovia.pl

Komentarze