1500 zł na zakupy w Empiku czeka właśnie na Ciebie!



1500 zł na zakupy w Empiku … brzmi dobrze prawda? Może bon o tej wartości czeka właśnie na Ciebie? Jeśli jesteś uczniem jednej ze szkół średnich z Radomia – możesz o niego powalczyć! Jak? To proste! Nagraj, krótki – trwający maksymalnie 90 sekund – autorski film poświęcony tematyce zdrowia psychicznego i zgłoś go do udziału w konkursie organizowanym przez Stowarzyszenie Kombinat Aktywności Społecznej oraz Akademię Handlową Nauk Stosowanych w Radomiu!

Czego oczekujemy od uczestników konkursu? Zadaniem uczestników jest przedstawienie swojego spojrzenia na kwestie zdrowia psychicznego, poparte wiedzą, osobistymi doświadczeniami, refleksjami i obserwacjami. Chcemy, aby młodzież miała możliwość podzielenia się swoją perspektywą, której dorosłym może brakować, a która jest kluczowa w zrozumieniu życia młodego pokolenia.

Skąd pomysł na konkurs?

Zależy nam na tym, aby uświadamiać młodzież na temat zdrowia psychicznego i problemów z nim związanych. Jak to robić skutecznie? Oddać im głos, zachęcić do podzielenia się swoją perspektywą, mówiąc krótko – zobaczyć jak to widzą swoimi oczami

– przekonuje Agnieszka Sekulska, prezeska Stowarzyszenia Kombinat Aktywności Społecznej w Radomiu i dodaje:

Mamy nadzieję, że w wyniku konkursu, powstanie wiele wartościowych treści, które trafią do młodego pokolenia, a w konsekwencji – przekonają część młodych ludzi borykających się z problemami natury psychicznej i emocjonalnej, do działania, do walki o siebie.

Zainteresowany? Mamy dla Ciebie kilka ważnych informacji:

  • format: filmy o długości maksymalnie 90 sekund. Filmy muszą być autorską twórczością uczestników
  • nagrody: bon o wartości 1500 zł (Nagroda Główna) oraz 2 bony o wartości 500 zł (Wyróżnienia) na zakupy w sieci sklepów Empik
  • termin na nadsyłanie prac: do 30 listopada 2023 roku
  • filmy prosimy wysyłać na adres: konkurs@stowarzyszeniekas.pl
  • regulamin konkursu: TUTAJ
  • ogłoszenie wyników i wręczenie nagród: 8 grudnia 2023 roku podczas Gali Finałowej

Na jakie prace czekamy? Kilka słów o każdej z kategorii konkursowych

  • Emocje w życiu człowieka. Czy istnieją pozytywne emocje i negatywne emocje? Jak obchodzić się z trudnymi emocjami? Jak traktować pozytywne? Czy można nic nie czuć? W tej kategorii konkursowej zapraszamy młodzież do zastanowienia się nad złożonością emocji i tym, jakie miejsce zajmują w naszym życiu. Jakie emocje uważamy za pozytywne, a jakie za negatywne? Dlaczego tak je klasyfikujemy? Czy naprawdę istnieje podział na 'dobre’ i 'złe’ uczucia? Chcemy poznać Wasze spojrzenie na to, jak radzić sobie z emocjami, które bywają trudne, oraz jakie znaczenie dla nas mają te pozytywne. Czy zawsze trzeba coś czuć, czy czasem możemy po prostu 'być’? Zachęcamy do podzielenia się refleksjami, doświadczeniami i sposobami radzenia sobie z emocjami w codziennym życiu, tak aby pomagały one w budowaniu dobrostanu psychicznego i pełniejszego zrozumienia siebie.
  • Moc słów. Czy można mówić że wszystko będzie dobrze? O słowach które pomagają. W tej kategorii konkursowej młodzież szkolna jest zaproszona do głębszej refleksji na temat mocy słów i ich wpływu na samopoczucie jednostki. Jakie słowa mogą przynieść ulgę, wsparcie lub nadzieję? Jakie mogą zaszkodzić lub być nieadekwatne? Chcemy, aby uczniowie podzielili się swoimi przemyśleniami na temat tego, jak ważne jest dostosowywanie komunikatu do emocjonalnego stanu osoby, do której się kieruje. Czy naprawdę każdemu można powiedzieć, że „wszystko będzie dobrze”? Czekamy na Wasze spostrzeżenia, doświadczenia i historie, które pokażą, jak słowa mogą być narzędziem wsparcia, ale też jak ważne jest, aby używać ich z rozwagą i empatią.
  • Nowoczesne technologie i ich wpływ na psychikę. Wpływ mediów społecznościowych i innych nowoczesnych technologii na nasze zdrowie psychiczne. Nowoczesne technologie otwierają przed nami nieskończoność możliwości, ale jednocześnie niosą potencjalne zagrożenia. Jako nieodłączny element naszej codzienności, technologie cyfrowe, media społecznościowe i aplikacje mobilne kształtują sposób, w jaki komunikujemy się, uczymy się i spędzamy wolny czas. Wzrasta więc potrzeba krytycznego myślenia o tym, jak te narzędzia wpływają na naszą psychikę, relacje międzyludzkie i postrzeganie świata. W tym kontekście, młodzież jest szczególnie narażona na wpływ cyfrowego świata, co sprawia, że ich opinia na ten temat jest niezwykle cenna. W ramach tego panelu konkursowego zachęcamy młodzież do głębokiej refleksji na temat relacji między nowoczesnymi technologiami a zdrowiem psychicznym. Jakie są korzyści z korzystania z tych narzędzi, a jakie potencjalne pułapki? Jakie strategie można przyjąć, aby korzystać z technologii w sposób zdrowy i świadomy? Jak media społecznościowe wpływają na samoocenę, nastroje i relacje z innymi?
  • Sytuacyjnie o zdrowiu psychicznym. Sezonowość i sytuacyjność pogorszenia nastroju. Jak dbać o siebie w sytuacjach stresowych? „W tym panelu uczestnicy są zachęcani do refleksji na temat wpływu zmian sezonowych na nasze samopoczucie oraz na znaczenie dbania o siebie w trudnych okolicznościach. Jakie techniki i metody mogą pomóc w zachowaniu równowagi psychicznej, niezależnie od zewnętrznych czynników? Jakie codzienne nawyki przyczyniają się do naszego dobrostanu psychicznego?
  • Sport a zdrowie psychiczne. W tym panelu konkursowym uczestnicy mają za zadanie przyjrzeć się głębiej relacji między aktywnością fizyczną a zdrowiem psychicznym. Jakie jest rzeczywiste oddziaływanie sportu na nasze emocje i samopoczucie? Często słyszymy zachęty w stylu „idź pobiegaj” w odpowiedzi na nasze chwile złości, smutku czy frustracji. Czy jednak aktywność fizyczna jest uniwersalnym lekarstwem na wszelkie problemy psychiczne? Istnieją sytuacje, gdy intensywne treningi przynoszą nam korzyści, ale czy są też takie, które mogą stanowić ryzyko dla naszej psychiki? W tym panelu oczekujemy od uczestników przemyśleń, doświadczeń oraz spostrzeżeń na temat równowagi między dbaniem o ciało a troską o umysł. Zachęcamy do refleksji na temat tego, jak znaleźć optymalną równowagę w dbaniu o obie te sfery, uwzględniając specyfikę różnych dyscyplin sportowych oraz indywidualne potrzeby każdej osoby.
  • Neuroróżnorodność. W tej kategorii zapraszamy uczestników do zgłębienia tematyki różnic w funkcjonowaniu ludzkiego mózgu i układu nerwowego. Czym jest neuroróżnorodność i jak ją można rozumieć? Jakie wyzwania oraz jakie unikalne perspektywy niesie ze sobą bycie osobą neuroróżnorodną? Czy społeczeństwo dostatecznie rozumie i docenia te różnice? Chcemy poznać Wasze refleksje, osobiste doświadczenia i myśli na temat tego, jak neuroróżnorodność wpływa na życie codzienne, edukację, a także budowanie relacji z innymi. Czekamy na opowieści, które ukazują bogactwo i różnorodność ludzkich doświadczeń w kontekście funkcjonowania mózgu i układu nerwowego

Zapraszamy!

Projekt pn: “Punkt Informacyjno-Edukacyjny uzyskaj właściwa informację” jest sfinansowany ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021-2030

 

Komentarze



CLOSE
CLOSE