50 000 zł dla jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej – trawa nabór wniosków



Ponad 74 tys. Mazowszan to członkowie Ochotniczych Straży Pożarnych. W tym gronie nie brakuje także kobiet. Mając na względzie komfort pracy i bezpieczeństwo druhów i druhen z OSP, samorząd Mazowsza zdecydował o przeznaczeniu dodatkowych 5 mln zł na remonty strażnic Ochotniczej Straży Pożarnej. Ruszył nabór wniosków o przyznanie dofinansowania

Na Mazowszu jest blisko 2 tys. jednostek OSP. Tylko w 2017 r. ochotnicze straże brały samodzielny udział w blisko 20 tys. zdarzeń, niosąc pomoc ludziom i ratując ich mienie, mówiła Marta Milewska Rzeczniczka Prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego. Druhowie z Mazowsza są świetnie przeszkoleni zarówno z zakresu ratownictwa drogowego, jak i medycznego. Ochotnicy są często pierwszymi, którzy przyjeżdżają na miejsca zdarzenia. Warto zaznaczyć, że w ostatnich latach tymi zdarzeniami były przeważnie wypadki samochodowe. Strażacy z Mazowsza dysponują coraz lepszym sprzętem strażackim, w tym nowoczesnymi samochodami ratowniczo-gaśniczymi. Jest to możliwe również dzięki środkom z budżetu województwa, podkreślała Marta Milewska.

W tym roku również planujemy wsparcie jednostek OSP, ale większe. 5 mln zł. zamierzamy przeznaczyć właśnie na remonty strażnic Ochotniczych Straży Pożarnych. Jest to działanie bardzo ważne ponieważ, o ile strażacy w ostatnich latach mieli możliwość wyposażania się w nowoczesny sprzęt, o tyle niestety docierają do nas sygnały, że część strażnic wymaga pilnych remontów.

Wniosek o przyznanie pomocy finansowej może złożyć wójt, burmistrz lub prezydent miasta. Maksymalna kwota dofinansowania to 50 tys. zł. Samorząd gminy lub miasta może ubiegać się o wsparcie tylko dla jednej jednostki OSP.

Uzyskane środki można przeznaczyć na zakup materiałów budowlanych potrzebnych do wykonania prac remontowych, a także sfinansowanie kosztów pracy i niezbędnej dokumentacji. Co ważne uzyskane wsparcie powinno być wydane do końca tego roku. Szansę na środki mają tylko te jednostki, których strażnica jest własnością lub pozostaje w użytkowaniu wieczystym gminy lub miasta lub samej jednostki OSP.

Wnioski należy składać osobiście lub wysłać pocztą na adres Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego w Warszawie, ul. Jagiellońska 26, 03-719 Warszawa lub ul. Skoczylasa 4, 03-464 Warszawa, z dopiskiem: „Wniosek „MAZOWIECKIE STRAŻNICE OSP – 2018″. Ostateczny termin składania wniosków upływa 6 kwietnia bieżącego roku.

Szczegóły, w tym formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie www.mazovia.pl, w zakładce Bezpieczeństwo.

Komentarze



CLOSE
CLOSE