Statystyki są zatrważające. Jak wynika ustaleń Ośrodka Interwencji Kryzysowej, przemoc domowa w 90% przypadków dotyczy kobiet. Mężczyźni wyrażają swój sprzeciw wobec problemu przypinając symboliczną białą wstążkę do klapy marynarki.
W tej kampanii główną rolę grają mężczyźni. To mężczyźni deklarują, przypinając sobie białą wstążkę, że nie będą stosować przemocy wobec kobiet, że będą je bronić, że będą je chronić i to jest piękne. Właśnie ta deklaracja stała się bardzo popularną formą działań profilaktycznych.
Mówił dyrektor Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Radomiu – Włodzimierz Wolski. W międzynarodową kampanię zaangażował się również dyrektor Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej – Marcin Gierczak.
Chodzi o to, żeby ta męskość kojarzyła się z tym powstrzymywaniem się od przemocy. Często ten obraz tak jest zbudowany, że męskość równa się przemoc. Przykładem może być cała kultura „macho”. Myślę, że prawdziwy macho może manifestować to żeby przemocy nie używać. Szczególnie wobec słabszych, w tym przypadku kobiet.
Kampania pod hasłem „Nie bij Kochaj spokojnie” już po raz drugi odbywa się w Radomiu. Akcja rusza w piątek 24 listopada. Radio Radom jest patronem medialnym kampanii.