Elektryczne autobusy na radomskich drogach



Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji ogłosił pierwszy przetarg w ramach tak zwanego projektu multimodalnego. Dotyczy on zakupu 10 autobusów elektrycznych. Będą też urządzenia do ich ładowania. Dwa z nich to tak zwane ładowarki pantografowe, umożliwiające szybkie doładowanie pojazdu między kursami. Mają one stanąć na pętlach końcowych na Południu oraz Gołębiowie I.

Pojazdy elektryczne w pierwszej kolejności trafią do obsługi linii 1. Oprócz ładowarek na dwóch pętlach autobusowych dodatkowo zostanie zamontowanych 10 ładowarek zajezdniowych (cztery dwustanowiskowe oraz dwie jednostanowiskowe) – będą one w zajezdni Żakowice przy ulicy Wjazdowej 4. – Analizy niezależnych ekspertów wykazały, iż następną linią przeznaczoną do „elektryfikacji” będzie „trójka”. W tym przypadku o dofinansowanie zewnętrzne do kupna pojazdów elektrycznych stara się już bezpośrednio Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu. Właśnie dlatego została niedawno zamieniona obsługa linii 3 i 11 przez operatorów. Na wniosek MPK zaczęło ono jeździć na linii 3 – ponieważ aby mogło złożyć pismo o dofinansowanie, musi obsługiwać daną trasę już w momencie kompletowania dokumentów – informuje MZDiK.

– W Radomiu budujemy strefę Wygodnego Ruchu, która spełni potrzeby kierowców, rowerzystów i pieszych. Chcemy też zachęcać radomian do korzystania z komunikacji miejskiej. Nowe elektryczne autobusy będą nowoczesne, ciche i niskoemisyjne, co ma duży wpływ na jakość powietrza w naszym mieście – mówi prezydent Radosław Witkowski.

Z uwagi na wartość przetargu najpierw pojawił się on w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Warto podkreślić, iż cały projekt multimodalny jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego – Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020. Całość dofinansowania wynosi tu aż 89 procent.

Na oferty Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji czeka do 22 marca br. Zgodnie z zapowiedziami ogłaszane będą kolejne przetargi, w tym na nowe wiaty przystankowe, tablice Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej czy biletomaty.

Źródło: MZDiK Radom

Komentarze



CLOSE
CLOSE