Jedno działanie, a tyle rozwiązań. Emocje, dyskusje w komentarzach na facebook-u i wzajemne przekonywania – jaki jest wynik. Jednym działaniem żyje internet.
A można je rozwiązać na podstawie wiedzy z pierwszych klas szkoły podstawowej.
Duże serwisy piszą materiały i zamieszczają na swojej „jedynce”. A w nich wypowiedzi ekspertów z najwyższego szczebla matematycznego, naukowców, autorów książek do matematyki, którzy wskazują rozwiązanie. Nie będziemy gorsi i sami wystąpimy w roli „naukowców”. Bo z podstawówki, jeszcze co nieco pamiętamy.
Rozwiązanie
… banalnie proste.
Trzeba sięgnąć po wiedzę z klas 1-3 szkoły podstawowej: KOLEJNOŚĆ WYKONYWANIA DZIAŁAŃ
Czyli w tym przypadku: działania w nawiasach, mnożenie/dzielenie, dodawanie/odejmowanie
Dwa ostatnie równorzędne i wykonywane w kolejności występowania. Tam gdzie nie ma żadnego znaku mamy mnożenie.
Dla mocno opornych robimy powoli:
6:2(2+1)=?
6:2(3)=?
3(3)=?
Wynik 9
Kto wiedział nie gratulujemy, gdyż nie ma czego
Aktywnie ćwiczmy także własne umysły, od takiego przykładu można zacząć.
A my czekamy na trudniejsze wyzwania…
Powodzenia