full screen background image

Jest przetarg na budowę terminalu na lotnisku w Radomiu



Ruszył przetarg na budowę terminalu na lotnisku w Radomiu. Dziś ogłosiło go Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”. Terminal będzie powstawał w systemie modułowym, to oznacza, że będzie można go rozbudować. Obiekt ma być gotowy jesienią 2020 roku

Na budowę terminala na lotnisku w Radomiu Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze” przeznaczyło ponad 270 milionów złotych. Obiekt będzie miał 30 tys. metrów kwadratowych powierzchni. Znajdzie się w nim kilkadziesiąt różnych stanowisk do kontroli i bezpieczeństwa podróżnych, karuzele i sortownia bagażu, ale też strefa komercyjna z punktami gastronomicznymi i handlowymi. To będzie najnowocześniejszy obiekt tego typu w Polsce – mówi Mariusz Szpikowski, prezes PPLu

W pierwszym etapie lotnisko w Radomiu ma obsługiwać 3 milionów pasażerów rocznie, a docelowo 9 mln pasażerów. Ta inwestycja daje szansę na rozwój gospodarczy miasta i regionu – mówi poseł PiS Andrzej Kosztowniak.

Na oferty PPL czeka 21 dni. Wykonawcę mamy poznać w połowie grudnia, a na początku stycznia przyszłego roku zostałaby podpisana umowa. Zgodnie z tym harmonogramem budowa terminala miałaby się zakończyć pod koniec 2020 roku – dodaje prezes Szpikowski.

Budowa lotniska w Radomiu odbywa się w ekspresowym tempie i port będzie gotowy ledwie dwa lata od przejęcia przez PPL zarządzania tym terenem – tłumaczy eurodeputowany Adam Bielan.

Radom przejmie część ruchu lotniczego z Okęcia, chodzi o loty czarterowe i niskokosztowe, gdyż na Lotnisku Chopina trzeba zwolnić miejsce dla pasażerów tranzytowych, których liczba szybko rośnie. Bez tego nie będzie możliwe także uruchamianie nowych połączeń z i do Warszawy przez LOT – wyjaśnia prezes Szpikowski.

Sam terminal ma kosztować około 270 mln zł, a budżet zarezerwowany na budowę całego lotniska opiewa na kwotę 425 mln zł.  Do tej pory na budowę lotniska w Radomiu PPL wydał 150 mln zł, i podpisał w sumie 5 umów z wykonawcami. Za tymi pieniędzmi stoją też korzyści dla mieszkańców – podkreśla Marek Suski, Szef Gabinetu Politycznego Prezesa Rady Ministrów

Aktualnie na lotnisku prowadzone są prace związane z przebudową i wydłużeniem drogi startowej z 2000 m do 2500 m wraz z urządzeniami nawigacyjnymi i systemami bezpieczeństwa dla startujących i lądujących maszyn. Dzięki temu w Radomiu będą mogły być odprawiane samoloty najpopularniejszych typów: Boeing B737 i Airbus A320.

Komentarze