Kontroler biletów będzie ukarany



Kontroler biletów, który rzucił się na pasażerki zostanie ukarany. Po obejrzeniu nagrań z monitoringu w autobusie, Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji stwierdził nieprawidłowości w zachowaniu kontrolera.

Przypomnijmy, pod koniec września otrzymaliśmy informację od naszej słuchaczki o sytuacji jaka miała miejsce w jednym z autobusów komunikacji miejskiej.

Wtedy to kontroler biletów, który jeszcze będąc poza autobusem, zaczął się wpychać przez otwierające się drzwi rzucił się na dwie młode dziewczyny i wołał by pokazały bilety do kontroli. Jedną z nich prawie przewrócił. Do tego był niegrzeczny w stosunku do pań, które zwróciły mu uwagę na temat jego zachowania wobec dziewczyn…

Całą historię o tej kontroli biletów przeczytacie TUTAJ.

Nasza słuchaczka napisała skargę do Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji oraz do firmy Rewizor, która zatrudnia radomskich kontrolerów.

Teraz otrzymała odpowiedź z MZDiK. W piśmie czytamy:

„W odpowiedzi na Pani skargę z dnia 2.10.2017 na zachowanie kontrolera nr (…) w dniu 28.9.2017 MZDiK informuje, że stwierdzono nieprawidłowości w jego zachowaniu.

Posiadane przez MZDiK nagranie z kamer monitoringu z autobusu linii 13 potwierdza przebieg zdarzenia opisany przez Panią w skardze. Kontrola została przeprowadzona niezgodnie z zasadami kontroli biletów w autobusach komunikacji miejskiej w Radomiu, zaś zachowanie sprawdzającego ważność biletów było niedopuszczalne. Kontroler ma prawo sprawdzać wychodzących z pojazdu, natomiast w żadnym wypadku nie może pasażerów popychać. Kontrolera obowiązują ponadto grzeczność i uprzejmość.

Kierownictwo MZDiK pragnie za Pani pośrednictwem przeprosić obie pasażerki. Wobec kontrolera zostaną wyciągnięte konsekwencje służbowe.

Podpisane przez dyrektora MZDiK – Piotra Wójcika.”

 

Tak więc sami widzicie, że kontrolerzy biletów nie mają prawa rzucać się na pasażerów. Mamy nadzieję, że „napadnięte” wtedy dziewczyny przeczytają ten artykuł i przyjmą przeprosiny.

Owszem, kontrolerzy mają prawo do sprawdzenia wszystkich pasażerów (nawet tych wysiadających – o czym mowa w pkt. 13 regulaminu o przewozach pasażerskich), ale kontrola ma być przeprowadzona w autobusie, grzecznie i kulturalnie.

Jeśli będziecie świadkami niestosownych zachowań kontrolerów, śmiało zgłaszajcie te sytuacje do MZDiK czy do Rewizora.

Komentarze



CLOSE
CLOSE