W swojej twórczości Laura Pawela odwołuje się do sztuk wizualnych, używając mediów elektronicznych lub materiału filmowego, jako środka przekazu. Tworzy obrazy, instalacje, filmy wideo, gry, obiekty
Więcej o artystce, Karol Suwała z „Łaźni”
Na początku lat 2000′ powszechne stawało się posiadanie telefonu komórkowego. A w telewizji popularne zaczynały być programy typu Reality Show. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu Laura Pawela regularnie tworzyła i rozsyłała obrazki, odnoszące się bezpośrednio do jej życia prywatnego. Przypominały one te z wyświetlaczy telefonów komórkowych. W ten sposób powielała schemat Reality Show oraz poddawała krytyce elektroniczne środki komunikacji, jako spłaszczające międzyludzkie relacje. Podobnie było z cyklem obrazów inspirowanych środowiskiem systemu komputerowego Windows.
Wszystkie jej zabiegi wskazywały na atrakcyjność świata wirtualnego oraz jego nieprzystawalność do rzeczywistości. W wielu pracach podejmowała też wątek autoreflekcyjny i autotematyczny. Problem artysty jako wytwórcy i oczekiwań stawianych mu przez rynek sztuki. W tym celu wykorzystywała również swój wizerunek. Stworzyła grę komputerową, w której jej postać wykonuje polecenia gracza: maluje, śpi, wygłupia się, czy przygotowuje wystawę.
Laura Pawela jest współtwórczynią „Ucieczki na Srebrny Glob” – dokumentalnego filmu dostępnego między innymi na platformie Netflix, opartego na niedokończonym filmie science fiction Andrzeja Żuławskiego, wstrzymanym przez władze PRL.
Z kolei na najsłynniejszej powieści Stanisława Lema „Solaris” oparty jest eksperymentalny film „Solaris mon amour”. Obraz jest obecnie prezentowany podczas 14. Szanghaj Cosmos Cinema w Chinach a od 15 marca jest dostępny również w „Muzeum of the Moving Image” w Nowym Jorku.
Spotkanie z artystką odbędzie się w środę o godzinie 18:00 w siedzibie głównej Radomskiego Klubu Środowisk Twórczych i Galerii 'Łaźnia”. Wstęp na wydarzenie wolny. Spotkanie odbędzie się w ramach, przygotowanego przez Galerię 'Łaźni” programu edukacyjnego.
Laura Pawela, fot. Maciej Zienkiewicz