Zakończyły się już prace związane z budową pasa startowego na radomskim lotnisku. Pod koniec października powinno rozpocząć się tynkowanie terminalu
Budowa drogi startowej jest już ukończona. Dotyczy to zarówno warstwy bitumicznej jak i cementowej. Połączono drogi dojazdowe z istniejącymi węzłami. 24 września odbyło się badanie techniczne pasa wykonane przez Instytut Techniczny Wojsk Lotniczych w Warszawie. Badanie obejmowało parametry: nośność, szorstkość i równość. – Badanie wypadło bardzo korzystnie dla radomskiego lotniska. Wszystkie parametry znacząco przewyższają założenia wykonawcze – wyjaśnia Dyrektor Paweł Pułkownik z Max Bögl, wykonawcy nowej drogi startowej. Obecnie trwają końcowe prace nad zahumosowaniem poboczy drogi startowej. Wysiewana jest również trawa.
Radomski pas ma 2500m długości, co w razie potrzeby pozwoli na przyjmowanie statków powietrznych nawet kodu E, czyli boeingów B777 czy B787. Zrealizowano również założenie strategiczne dotyczące przedłużonej żywotności drogi startowej bez potrzeby remontu. To strategia PPL profesjonalnego i długofalowego inwestowania, o której wielokrotnie mówił Prezes PPL Mariusz Szpikowski.
Tynkowanie terminalu już wkrótce
Firma MirBud realizuje budowę terminalu zgodnie z harmonogramem. Obecnie trwają prace montażowe stalowych konstrukcji dachu oraz prace murarskie wewnątrz budynku. Na zewnątrz prowadzone są prace wodno-kanalizacyjne oraz systemu hydrantowego, tu prace zaawansowane są w 50 procentach.
Do końca października MirBud powinien wykonać pokrycie dachowe pirsu czyli 35 procent powierzchni budynku, 90 procent konstrukcji stalowych obiektu, 70 procent prac murarskich oraz 90 procent prac żelbetowych. Z końcem października rozpoczną się prace wykończeniowe min. tynkowanie.
Radomski terminal będzie najnowocześniejszym obiektem tego typu w Polsce. Terminal jest zaprojektowany w standardzie czarterowym, przyjaznym dla pasażerów. Ważny jest dostęp do dużego obszaru handlowego. Oznacza to również, że podróżni będą mieli więcej przestrzeni w miejscach odpraw i na samym terminalu. Wynika to m.in. ze specyfiki tego typu podróżnych, którzy mają więcej bagażu. Terminal ma być przygotowany na przyjęcie 3 mln pasażerów rocznie. W przyszłości, gdy zajdzie taka potrzeba, będzie go można rozbudować nawet do 9 mln pasażerów.
Radom przejmie część ruchu lotniczego z Okęcia, chodzi o loty czarterowe i niskokosztowe, gdyż na Lotnisku Chopina trzeba zwolnić miejsce dla pasażerów tranzytowych, których liczba szybko rośnie. Bez tego nie będzie możliwe także uruchamianie nowych połączeń dalekobieżnych z i do Warszawy przez LOT.