Stowarzyszenie Karuzela objęło opieką, edukacją i wsparciem 70 dzieci w wieku od 3 do 7 roku życia. Wczoraj, 20 lutego br. nastąpiło uroczyste otwarcie nowego przedszkola, do którego wkrótce będzie uczęszczać 100 małych radomian.
Głównym celem Stowarzyszenia Karuzela działającego od 2007 roku jest wspieranie rozwoju dzieci oraz stworzenie przestrzeni do kompleksowego rozwoju także dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym dzieci z autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju. W 2011 roku Stowarzyszenie zorganizowało pierwszy Klubik dla dzieci, w kolejnych latach otwarte zostały Punkty Przedszkolne.
Dzięki wsparciu Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na lata 2014 -2020 Dziesiątej Osi Priorytetowej – Edukacja dla Rozwoju Regionu, działanie 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży, Poddziałanie 10.1.4 Edukacja przedszkolna, opieką zostało objętych 9 grup przedszkolnych, w których jest 70 dzieci w wieku od 3 do 7 roku życia, a docelowo będzie 100 dzieci.
– Dysponujemy komfortowo wyposażonymi salami przedszkolnymi oraz nowoczesnym sprzętem do terapii. Podejmując się trudu wychowania i edukacji przedszkolnej dokładamy starań, by proces edukacyjny, wychowawczy, terapeutyczny był dostosowany do indywidualnych potrzeb dzieci oraz zaspakajał ich potrzeby rozwojowe w sposób kompleksowy. Szczególny nacisk kładziemy na stworzenie dzieciom możliwości poznawania świata wszystkimi zmysłami. Dlatego tak dużo uwagi poświęcamy integracji sensorycznej. Aktualnie dysponujemy salą do terapii integracji sensorycznej wyposażoną w sprzęt najwyższej jakości i wartości terapeutycznej – mówi Magdalena Jankowska ze Stowarzyszenia Karuzela.
– Także w pozostałych terapiach nasi profesjonalnie przygotowani terapeuci posługują się nowoczesnym sprzętem oddziałującym na liczne sfery rozwoju dziecka. W ramach nowoczesnych rozwiązań terapeutycznych stosujemy między innymi: Metodę Tomatisa, która jest naturalnym sposobem stymulacji neurosensorycznej, w której poprzez programy słuchowe modyfikujące muzykę i głos, rozwijane są zdolności motoryczne, emocjonalne i poznawcze. Biofeedback, czyli metodę wspomagania pracy mózgu, która pozwala zmniejszać napięcie psychofizyczne i uczyć kontroli nad reakcjami własnego ciała. Wprowadzamy także innowacyjne rozwiązania, które mają pomóc w usystematyzowaniu terapii dzieci, nie tylko w naszym przedszkolu, ale też na obszarze całego kraju. Dlatego podczas różnorodnych konferencji dzielimy się doświadczeniami oraz kształcimy specjalistów nie tylko naszej placówki, ale także regionu i całej Polski. Jako przedszkole włączmy się inicjatywy kulturalne i społeczne, by swoją postawą zmieniać obraz dzieci z autyzmem i integrować społeczeństwo – opisuje Magdalena Jankowska.
– Zapewnienie tych wysokich standardów opieki przedszkolnej możliwe jest dzięki zaangażowaniu wykwalifikowanych specjalistów, którzy swoją pasją i indywidualnym podejściem wspomagają rozwój dzieci ale także ich rodzin. Naszą misją jest wsparcie dzieci oraz wspieranie ich rodziców i opiekunów, w sposób, który zapewni im rozwój, realizację ich potrzeb i aspiracji, a nade wszystko czerpanie radości z życia, bo jak na wstępie wspomnieliśmy „Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” i ta radość niech wypełnia przestrzeń tego Przedszkola i naszego Miasta – podsumowuje Magdalena Jankowska.