Obsługa sklepu internetowego z 3LP




Ze wszystkich zadań związanych z prowadzeniem sprzedaży w internecie tym, które najbardziej przeraża przedsiębiorców jest… zarządzanie logistyką. Obsługa magazynów, zamówień i dostaw to wyzwanie — i to takie, które wymaga niemałych nakładów finansowych. Rozwiązaniem jest powierzenie logistycznych obowiązków 3LP – operatorowi, który od kilku lat obsługuje m.in. szwedzką Ikeę.

Jak działa obsługa e-sklepu w ramach fulfillmentu?

Obsługę łańcucha dostaw przez firmę zewnętrzną, a nie — stosowny dział przedsiębiorstwa nazywamy logistyką kontraktową. Może ona działać według jednego z kilku modeli, ale najpopularniejszym i najbardziej kompleksowym z nich jest oferowany przez 3LP fulfillment. W jego ramach powierzamy operatorowi zarządzanie i realizację wszystkich procesów logistycznych firmy — od przyjmowania dostaw spedytorskich i magazynowanie zapasów, przez kompletowanie oraz pakowanie zamówień aż po ich wysyłkę; w zakres fulfillmentu wchodzi także obsługa zwrotów i reklamacji. Mówimy więc o usłudze obsługi logistyki sklepu „od A do Z”! O jej szczegółach przeczytamy na https://3lp.eu/logistyka-kontraktowa/.

Czym wyróżnia się operator logistyczny 3LP?

Pod dachem jednego z największych centrów logistycznych w Polsce 3LP łączy sprawdzone procedury obsługi towarów i ich składowania z nowoczesnymi systemami informatycznymi. To właśnie dzięki tej integracji zarządzanie magazynem oraz transportami jest prostsze niż kiedykolwiek, a realizacja kolejnych zadań — sprawna i bezproblemowa. Jakie konkretnie rozwiązania oferuje operator? Między innymi:

  • wysyłki — zawsze w terminie! To zasługa automatyzacji dużej części procesów związanych z obsługą zamówienia. W 3LP stawiamy na rozwiązania cyfrowe — systemy WMS i TMS umożliwiają koordynację zadań magazynu i dostawców oraz ułatwiają przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi działami firmy;
  • szereg usług dodatkowych — każdy operator logistyczny zajmie się realizacją podstawowych zadań — magazynowaniem, przyjmowaniem i wydawaniem towarów. Jednak 3LP rozszerza tę ofertę i dostosowuje ją do potrzeb branży e-commerce. Konfekcjonowanie i miksowanie towarów zgodnie z wytycznymi klienta to tylko część dostępnych usług!
  • obsługa i kontrola zwrotów — w e-commerce zwroty towarów są o wiele częstsze, niż w tradycyjnej sprzedaży; i dlatego magazyny 3LP są dobrze przygotowane na ich realizację. Operator nie tylko przyjmuje i utylizuje nieudane zakupy, ale również zajmuje się wyjaśnieniem niezgodności dotyczących zwrotów — stanowiska kompletacji zamówień są wyposażone w systemy monitoringu, a pracownicy rejestrują każdą z operacji w postaci raportów;
  • współpraca z wszystkimi najważniejszymi firmami dostawczymi — realizacja zamówień w terminie nie byłaby możliwa, gdyby nie ścisła integracja z kluczowymi dla łańcucha dostaw podwykonawcami — spedytorami i firmami kurierskimi. Dzięki optymalizacji przepływu towarów za pomocą systemu TMS oraz rozwijanym przez lata relacjom z partnerami, 3LP jest w stanie zaoferować sklepom internetowym bogaty zestaw opcji dostawy na preferencyjnych warunkach cenowych.

Logistyka kontraktowa dla e-commerce już teraz ułatwia życie i zapewnia niemałe oszczędności wielu przedsiębiorcom; zarówno tym, którzy prowadzą wchodzące na rynek e-sklepy, jak i tym, którzy odpowiadają za sukces największych marek na rynku. Dość powiedzieć, że magazyn buforowy 3LP (więcej o nim na https://3lp.eu/magazyn-buforowy/) jest częścią łańcucha dostaw sieci sklepów Ikea oraz lidera w branży motoryzacyjnej — Oponeo.

Komentarze