Prace idą zgodnie z planem i nie ma zagrożenia dla terminu wykonania drogi startowej na radomskim lotnisku. Roboty prowadzi firma Max Bögl Polska z Wrocławia. Polegają one na modernizacji starego pasa i budowie nowego odcinka o długości 500 metrów
Roboty ziemne rozpoczęły się we wrześniu, a ich koniec planowany jest na wrzesień 2020 roku. W efekcie droga startowa ma mierzyć 2 i pół kilometra i być przystosowana do obsługi dużych samolotów. Prace idą zgodnie z harmonogramem i termin ich wykonania nie jest zagrożony. Prowadzi je firma Max Bögl Polska z Wrocławia. Roboty polegają na remoncie starego pasa i budowie nowego odcinka o długości 500 metrów – mówi Falk Rohmberger, prezes firmy wykonawczej.
Przy budowie pracuje 45 ekspertów. Wykonawca uruchomił na miejscu własną betoniarnię, by używać jednolitego betonu. To ważne dla wysokiej jakości inwestycji.
Budowlańcy korzystają z własnych technologii, bo wymagania dotyczące tego typu budowy są bardzo wysokie.
Firma Max Bögl prowadziła już tego typu prace m.in. na lotniskach: Balice, Katowice, Rzeszów czy Wrocław. Tam jednak roboty prowadzone były pod ruchem lotniczym. Na lotnisku w Radomiu zadanie jest ułatwione.
Koszt tej inwestycji to blisko 147 milionów złotych.
fot./PPL