full screen background image
Search

Repertuar Kina Studyjnego Filmów Artystycznych

->

Kino Studyjne Filmów Artystycznych działające przy MCSW „Elektrownia” zaprasza na kolejny tydzień filmowych emocji. W repertuarze na najbliższe dni tradycyjnie znalazły się godne uwagi premiery w tym oskarowy film pt. „Gdyby ulica Beale umiała mówić”. To osadzona w Harlemie lat siedemdziesiątych XX wieku poruszająca opowieść o nierozerwalnych więziach afroamerykańskiej rodziny i zarazem historia wielkiej miłości dwojga młodych ludzi.

Repertuar Kina Studyjnego Filmów Artystycznych

29 III (piątek)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienie
9.00 – KURIER, Polska, od 15 lat
13.45 – WŁADCA PRZYGÓD. STĄD DO OBLIVIO, Polska, od 9 lat
15.45 – WSZYSCY WIEDZĄ, Francja, Hiszpania, Włochy, od 15 lat
18.15 – MIŁOŚĆ I MIŁOSIERDZIE, Polska, od 12 lat (premiera)
20.15 – GDYBY ULICA BEALE UMIAŁA MÓWIĆ, USA, od 15 lat (Oscary 2019, premiera)

30 III (sobota)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienie
13.45 – KURIER, Polska, od 15 lat
16.00 – MIŁOŚĆ I MIŁOSIERDZIE, Polska, od 12 lat
17.45 – WSZYSCY WIEDZĄ, Francja, Hiszpania, Włochy, od 15 lat
20.15 – GDYBY ULICA BEALE UMIAŁA MÓWIĆ, USA, od 15 lat (Oscary 2019)

31 III (niedziela)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienie
14.15 – WŁADCA PRZYGÓD. STĄD DO OBLIVIO, Polska, od 9 lat
16.15 – MIŁOŚĆ I MIŁOSIERDZIE, Polska, od 12 lat
18.00 – KURIER, Polska, od 15 lat
20.15 – GDYBY ULICA BEALE UMIAŁA MÓWIĆ, USA, od 15 lat (Oscary 2019)

1 IV (poniedziałek)
10.15 – WŁADCA PRZYGÓD. STĄD DO OBLIVIO, Polska, od 9 lat
12.00 – KURIER, Polska, od 15 lat
14.15 – GDYBY ULICA BEALE UMIAŁA MÓWIĆ, USA , od 15 lat (Oscary 2019)
16.30 – MIŁOŚĆ I MIŁOSIERDZIE, Polska, od 12 lat
18.15 – DKF – LITOŚĆ, Polska, Polska, od 15 lat (premiera)
20.15 – WSZYSCY WIEDZĄ, Francja, Hiszpania, Włochy, od 15 lat

2 IV (wtorek)
Tylko na zamówienia – WSZYSCY WIEDZĄ, Francja, Hiszpania, Włochy, od 15 lat
9.15 – KURIER, Polska, od 15 lat
11.30 – NHEF – MAMA, Kanada, od 15 lat
14.15 – WŁADCA PRZYGÓD. STĄD DO OBLIVIO, Polska, od 9 lat
16.00 – KOMUNIA, Polska, od 12 lat
18.00 – MIŁOŚĆ I MIŁOSIERDZIE, Polska, od 12 lat
20.00 – GDYBY ULICA BEALE UMIAŁA MÓWIĆ, USA, od 15 lat (Oscary 2019)

3 IV (środa)
11.30 – WŁADCA PRZYGÓD. STĄD DO OBLIVIO, Polska, od 9 lat
13.30 – KURIER, Polska, od 15 lat
15.45 – WSZYSCY WIEDZĄ, Francja, Hiszpania, Włochy, od 15 lat
18.15 – MIŁOŚĆ I MIŁOSIERDZIE, Polska, od 12 lat
20.00 – GDYBY ULICA BEALE UMIAŁA MÓWIĆ, USA, od 15 lat (Oscary 2019)

4 IV (czwartek)
9.30 – WŁADCA PRZYGÓD. STĄD DO OBLIVIO, Polska, od 9 lat (ostatni dzień)
11.30 – NHEF – OSTATNIA RODZINA, Polska, od 15 lat
14.00 – KURIER, Polska, od 15 lat (ostatni dzień)
16.15 – MIŁOŚĆ I MIŁOSIERDZIE, Polska, od 12 lat
18.00 – GDYBY ULICA BEALE UMIAŁA MÓWIĆ, USA, od 15 lat (Oscary 2019, ostatni dzień)
20.15 – WSZYSCY WIEDZĄ, Francja, Hiszpania, Włochy, od 15 lat (ostatni dzień)

Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60, a także na stronie internetowej www.elektrownia.art.pl.

Ceny biletów:

– tani poniedziałek: 12 zł, wtorek – czwartek: 14 zł, piątek – niedziela: 17 zł
– filmy dla dzieci: 14 zł
Ceny karnetów na trzy dowolnie wybrane filmy w ramach DKF – 27zł, wejściówka na jeden film w ramach DKF – 12 zł
Pokazy specjalne i przedpremierowe – 19 zł

Uwaga! Miejsca na widowni są numerowane.

Opisy premier:

MIŁOŚĆ I MIŁOSIERDZIE, dramat, historyczny, religijny, reż. Michał Kondrat, Polska 2019, 90’

Niezwykła opowieść o polskiej zakonnicy, siostrze Faustynie – uznanej za świętą przez papieża Jana Pawła II, mistyczce i wizjonerce, która w swoim życiu stanęła przed wykonaniem bardzo ważnej misji. Film pokaże nieznane do tej pory fakty i przybliży widzom narodziny niezwykłego kultu Bożego Miłosierdzia, który zyskał popularność na całym świecie. W roli głównej zobaczymy Kamilę Kamińską – nagrodzoną za najlepszy debiut aktorski na festiwalu filmowym w Gdyni gwiazdę hitów „Najlepszy” i „Listy do M. 3”. W filmie „Miłość i Miłosierdzie” wystąpili również: Macieja Małysa, który zagrał u boku samego Johna Voighta w głośnym filmie „Jan Paweł II” oraz Janusz Chabior znany szerokiej widowni chociażby z produkcji „Wołyń”. Reżyserem jest Michał Kondrat – twórca m.in.  produkcji „Dwie Korony” poświęconej historii o. Maksymiliana Kolbe. Spokojne i przepełnione wiarą życie siostry Faustyny Kowalskiej zmienia się pewnego dnia nieodwracalnie. Oczom zakonnicy ukazuje się bowiem Jezus Chrystus, który zleca jej misję głoszenia prawdy o Jego Miłosierdziu i przygotowania świata na jego ostateczne przyjście. Zadanie to wydaje się niemożliwe do zrealizowania, ale siostra Faustyna zrobi wszystko, aby je wypełnić. Na światło dzienne wychodzą kolejne dowody na to, że zakonnica naprawdę widywała Jezusa. Po przeprowadzeniu badań naukowych, okazuje się, że podobizna Chrystusa widoczna na obrazie namalowanym według jej wskazówek jest identyczna z rysami twarzy i sylwetką uwiecznionymi na całunie turyńskim. Działalność polskiej zakonnicy daje początek kultowi Bożego Miłosierdzia, który czczony jest przez setki milionów osób na wszystkich kontynentach świata. Niezwykłe spotkanie siostry Faustyny i Jezusa zostało potwierdzone przez wielu papieży, w tym Jana Pawła II, który 30 kwietnia 2000 roku oficjalnie uznał ją za świętą i ustanowił święto Bożego Miłosierdzia, którego w wizjach siostry Faustyny domagał się sam Jezus. (dystrybucja: Kino Świat)

LITOŚĆ, czarna komedia, reż. Babis Makridis, Grecja, Polska 2018, 97’

Bohaterowie Babisa Makridisa – kiedyś mieszkający w samochodzie bezimienny kierowca (L), teraz również pozbawiony nazwiska prawnik – to mężczyźni w średnim wieku. Trudno o lepszy moment na załamanie nerwowe. Posępny Yannis Drakopoulos, który przed realizacją Litości dostał od reżysera filmy Akiego Kaurismäkiego i Bustera Keatona, nie rozstaje się z miną żałobnika, wcielając się w postać ojca rokującego pianisty i męża kobiety w śpiączce. Pewnego dnia żona jednak się budzi i wszystko staje na głowie. Lukrowane babeczki od troskliwej sąsiadki przestają przychodzić, nikt już nie posyła pełnych litości spojrzeń, a prawdziwą tragedią okazuje się brak powodów do zmartwień. Makridis i scenarzysta Efthymis Filippou portretują człowieka, na którego współczucie innych działa jak narkotyk. Co gorsza, jego potrzeba wiecznego malkontenctwa nie współgra z otoczeniem. Z okna apartamentu roztacza się przecież widok na srebrną plażę, lazurowe niebo i samotną palmę pośrodku. Przewrotna czarna komedia prezentowana na festiwalu Sundance i w Rotterdamie. (dystrybucja: Nowe Horyzonty)

GDYBY ULICA BEALE UMIAŁA MÓWIĆ, dramat, romans, komedia, reż. Barry Jenkins, USA 2018, 120’

Osadzona w Harlemie lat siedemdziesiątych XX wieku poruszająca opowieść o wielkiej miłości dwojga młodych ludzi, a zarazem o nierozerwalnych więziach afroamerykańskiej rodziny. Całość przedstawiona jest z perspektywy dziewiętnastoletniej Tish  narzeczonej mężczyzny znanego pod artystycznym pseudonimem Fonny (Stephan James). Od dzieciństwa byli przyjaciółmi, później oddaną sobie parą, marzącą o wspólnej przyszłości, która nagle staje pod znakiem zapytania kiedy Fonny zostaje zaaresztowany za przestępstwo, którego nie popełnił. Tish wie, że jej ukochany jest niewinny, próbuje dostosować się do sytuacji, w której się znalazła. Regularnie odwiedza w więzieniu Fonny’ego, starając się go wspierać. Kiedy tygodnie przechodzą w miesiące, nie ustaje w walce o sprawiedliwość, mogąc liczyć na swą rodzinę i wewnętrzną siłę. Najbardziej żarliwa w próbie oczyszczenia dobrego imienia Fonny’ego jest matka dziewczyny, gotowa poświęcić siebie w imię przyszłego szczęścia córki i jej narzeczonego. Nowy film nagrodzonego Oscarem scenarzysty i reżysera Barry’ego Jenkinsa, twórcy wyróżnionego Nagrodą Akademii dla najlepszego filmu obrazu Moonlight. To pierwsza anglojęzyczna adaptacja filmowa powieści Jamesa Baldwina, twórcy, któremu film jest dedykowany. Gdyby ulica Beale umiała mówić to intymna opowieść, która wiele zawdzięcza niezwykłym aktorom, w tym debiutującej na ekranie KiKi Lane, Stephanowi Jamesowi oraz nagrodzonej Złotym Globem za swoją kreację Reginie King. (dystrybucja: UIP)

Komentarze