Rzecznik Konsumenta ostrzega przed oszustwami



Proponują darmowy hotel w zamian za udział w spotkaniu – to nowy, nie zawsze uczciwy, sposób na przyciągnięcie klientów. Celem takiego spotkania jest nakłonienie najczęściej starszych osób, aby dokonali zakupu drogich produktów – ostrzega Powiatowy Rzecznik Konsumenta

Organizatorzy dzwonią i proponują kupon na 3-dniowy darmowy pobyt w hotelu. Warunkiem jest udział w spotkaniu, podczas którego zebrani namawiani są do kupna pościeli lub garnków.

– Uwaga, to może być oszustwo – ostrzega Sylwia Potera, Powiatowy Rzecznik Konsumenta w Radomiu. Jeżeli jednak zdecydowaliśmy się już skorzystać z zaproszenia, nie bierzmy dokumentów, aby uniknąć np. zaciągnięcia kredytu na produkty, które nie są nam potrzebne – dodaje rzecznik.

Jak zaznacza Potera, coraz częściej sprzedawcy wykorzystują pandemię koronawirusa. Zachwalając produkty twierdzą np., że ustrzegą nas one przed zakażeniem.

Jeśli nie wiemy, jakie mamy prawa lub jak napisać oświadczenie o odstąpieniu od umowy, bezpłatnie pomoże nam w tym Powiatowy Rzecznik Konsumentów.

Komentarze



CLOSE
CLOSE