Są pieniądze na rozwój innowacyjności firm z Mazowsza



Ponad 7 mln zł trafi do czterech partnerstw skupiających od dwóch do czterech instytucji otoczenia biznesu

Zadaniem wybranych partnerstw jest zrealizowanie projektów, mających zapewnić mazowieckim małym i średnim przedsiębiorstwom dostęp do wyspecjalizowanej wiedzy i innowacyjnych narzędzi. – Dobrze prosperująca gospodarka potrzebuje innowacji dlatego nowe technologie to dziś punkt wyjścia do rozwoju przedsiębiorstw- mówi wicemarszałek Mazowsza, Wiesław Raboszuk.

Grantobiorcy zostali wybrani w procedurze konkursowej. Partnerzy będą realizowali z pieniędzy unijnych projekty dotyczące m.in. analizy funkcjonalnej czy technicznej aplikacji, gier, stron, e-usług w działaniach rozwojowych firm , czy doradztwa marketingowego opartego o analitykę internetową. Termin realizacji przedsięwzięć mija 31 grudnia 2021 r..

 

Wsparcie otrzymali:

Grant o wartości blisko 1,6 mln zł przyznano Fundacji Akcelerator Innowacji (lider) oraz Mazowieckiemu Klasterowi ICT (reprezentowany przez Stowarzyszenie Rozwoju Społeczno-Gospodarczego „Wiedza”) na realizację projektu pn. „innLOGY – wsparcie przedsiębiorstw o dużym potencjale technologicznym.” Wśród jego głównych założeń jest wspieranie przedsiębiorstw w procesach przyśpieszających ich rozwój oraz zapewnienie MŚP specjalistycznych usług doradczych, świadczonych przez kompetentnych specjalistów w zakresie m.in. cyberbezpieczeństwa, analizy funkcjonalnej czy technicznej aplikacji, gier, stron, e-usług w działaniach rozwojowych firm. W ramach projektu powstanie także platforma online z szeregiem nowoczesnych technologii, które pozwolą na przeglądanie dostępnych rozwiązań i zasobów oraz wyszukiwanie i tworzenie możliwych partnerstw projektowych oraz pozyskiwanie finansowania.

 

Z kolei projekt pn. „Wprowadzenie nowych usług o charakterze proinnowacyjnym dla przedsiębiorców Mazowsza, dzięki partnerskiej współpracy Centrum Innowacji i FPE” ze wsparciem unijnym w wysokości blisko 2,7 mln zł zostanie zrealizowany przez Fundację Poszanowania Energii (lider), Zrzeszenie Audytorów Energetycznych (ZAE) oraz Centrum Przedsiębiorczości Racjonalnej; Fundacji Praktyków Biznesu (CPR). Zakłada on stworzenie i wprowadzenie sześciu nowych lub ulepszonych usług doradczych o charakterze proinnowacyjnym, w tym outsourcing B+R dla mazowieckich MŚP, przeglądy energetyczne SCADA, integracja BIM z audytem energetycznym, audyt bezpieczeństwa danych energetycznych, przygotowanie do one-stop shop, maturyzacja innowacji mazowieckich MŚP.

 

„Profesjonalizacja proinnowacyjnych usług doradczych partnerstwa Instytucji Otoczenia Biznesu Mazowsza” z grantem 2,4 mln zł to przedsięwzięcie, w ramach którego powstaną usługi, które dadzą MŚP zdolność wypracowania nowych produktów, niestandardowych modeli biznesowych zwiększających ich konkurencyjność. Nowe usługi będą również wsparciem dla osób planujących założenie własnej firmy. Wśród nich znalazły się m.in. usługa kompleksowego badania kondycji przedsiębiorstwa, czyli badanie „przedinwestycyjne”, Startup Online Academy, czyli platforma internetowa umożliwiająca odbywanie mentoringów i konsultacji biznesowych on-line czy Startup International Academy – sieć łącząca instytucje otoczenia biznesu z różnych stron Europy. Projekt zrealizują Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji (KIGEiT) (lider), Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii Politechniki Warszawskiej (CZIITT), Agencja Rozwoju Mazowsza S.A. (ARM S.A.) oraz Instytut Kreowania Przedsiębiorczości (działający pod marką Startup Academy).

 

Czwarty projekt wsparty środami UE to „Opracowanie i wdrożenie nowych i ulepszonych usług doradczych o charakterze proinnowacyjnym poprzez konsolidację potencjału IOB Sekwencja Sp. z o.o. oraz Prokliencki Sp. z o.o.”. Na jego realizację partnerzy SEKWENCJA Sp. z o.o. (lider) i Prokliencki Sp. z o.o. otrzymali blisko 1,4 mln zł. Efektem tego przedsięwzięcia będą usługi doradcze o charakterze proinnowacyjnym – optymalizacja procesów biznesowych przedsiębiorstw z wykorzystaniem systemów informatycznych w modelu SaaS (w tym systemów klasy DMS/Workflow), doradztwo marketingowe oparte o analitykę internetową (Data-driven marketing) oraz optymalizacja finansowa firmy (stworzenie strategii finansowej firmy lub projekcji finansowych dla nowego pomysłu).

 

Komentarze



CLOSE
CLOSE