Tydzień neuroróżnorodności – podsumowanie konferencji



Zwiększenie świadomości nauczycieli, rodziców, dzieci i młodzieży na temat neuroróżnorodności oraz potrzeb osób rozwijających się w spektrum autyzmu i uczniów o neuronietypowym profilu sensorycznym – to główny cel projektu „Tydzień neuroróżnorodności – szkoła przyjazna różnym umysłom”, której podsumowanie odbyło się w sali konferencyjnej Mazowieckiego Samorządowego Centrum Doskonalenia Nauczycieli

Cały nasz projekt polegał na tym że szkoły, które są zaangażowane – dziewięć szkół z powiatu, podejmowały różnorodne działania, które miały na celu uświadamianie innych jak to jest być osobą neuroróżnorodną. Wprowadzały zmiany w swoich szkołach, chociażby takie że nie było dzwonków dla dzieciaków, które mają chociażby nadwrażliwości słuchowe. W związku z tym projekt dotyczył tego żeby pokazać jak największej ilości osób jak możemy pomagać osobom, które mają inną wrażliwość sensoryczną, po prostu nie są neurotypowe.

– mówi Ewa Banach, nauczyciel konsultant w zakresie wsparcia psychologiczno-pedagogicznego w MSCDN.

Uczestnicy projektu mogli nie tylko nabyć wiedzę i umiejętności, ale również spojrzeć na problem neuroróżnorodności z wielu perspektyw.

Komentarze