Od tej inwestycji zależy czy będzie można latać z Radomia – Dziś została podpisana umowa na przedłużenie i rozbudowę drogi startowej radomskiego portu
Przetarg wygrała firma Max Bögl Polska z Wrocławia, i to z nią Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze podpisało dziś umowę. Firma przedstawiła najniższą ofertę, opiewającą na kwotę 146 mln 700 tys zł. Po wydłużeniu pas będzie miał 2 i pół kilometra, i umożliwi operacje dużych samolotów, jak Boeingi 737. Wykonawca będzie musiał przedłużyć istniejący pas o 500 metrów i dokonać remontu jego starej części – mówi Mariusz Szpikowski prezes Przedsiębiorstwa „Państwowe Porty Lotnicze”:
Budowa drogi startowej to kluczowe zadanie dla funkcjonowania lotniska – powiedział minister Marek Suski, szef Gabinetu Politycznego Prezesa Rady Ministrów:
Roboty przy pasie startowym mają ruszyć we wrześniu, a wraz z nimi budowa nowych miejsc postojowych dla samolotów. Trwa też budowa nowego terminala. Całość ma być gotowa jesienią 2020 roku. W pierwszym etapie lotnisko w Radomiu ma obsługiwać 3 milionów pasażerów rocznie, a docelowo ma zapewnić obsługę nawet 10 milionom pasażerów. Główna siatka połączeń lotów czarterowych i regularnych rejsowych będzie gotowa na sezon letni 2021, ale pierwsze samoloty mają odlecieć z Radomia już pod koniec 2020 roku – dodaje prezes Szpikowski:
Lotnisko w Radomiu ma być portem pomocniczym, najpierw dla Lotniska Chopina w Warszawie, a później dla Centralnego Portu Komunikacyjnego. To bardzo ważna inwestycja nie tylko dla Radomia, ale też całego Mazowsza i centralnej Polski – powiedział europoseł PiS Adam Bielan:
Port Lotniczy Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku będzie działać w systemie 24 godziny na dobę i przez 7 dni w tygodniu, i wykonywać około 70 operacji dziennie. Cała inwestycja ma kosztować ok. 425 mln zł.