W ostatnim czasie konsumenci łatwiej stają się ofiarami naciągaczy i oszustów



Pandemia COVID-19 i obostrzenia sprawiły, że zakupy w dużej części przeniosły się do sieci. To w znacznym stopniu naraża konsumentów na oszustwa

Brak bezpośredniego kontaktu ze sprzedającym oraz brak możliwości obejrzenia towaru przed zakupem sprawiają, że otrzymany towar może być nie zgodny z opisem. Bardzo często dochodzi także do kradzieży danych osobowych – przestrzega Sylwia Potera, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Radomiu.

Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Radomiu odnotowało w ostatnim czasie wiele przypadków, kiedy to konsumenci, pod pozorem umowy na montaż fotowoltaiki, nieświadomie zawierają umowę kredytową.
– Zanim cokolwiek podpiszemy, dajmy sobie czas na zastanowienie i przeczytanie umowy – wyjaśnia Potera

Zanim dokonamy zakupu, należy przeczytać regulamin portalu aukcyjnego lub zakupowego, w miarę możliwości sprawdzić wiarygodność sprzedającego lub kupującego. Naszą czujność powinna wzbudzić również sytuacja, kiedy zostaniemy poproszeni o podanie wrażliwych danych, takich jak np. numer karty płatniczej lub gdy zostaniemy poproszeni o zapłacenie za pośrednictwem podejrzanych linków.

Jeśli już zostaniemy oszukani, bezpłatną pomoc znajdziemy w Biurze Powiatowego Rzecznika Konsumentów, które mieści się w budynku Starostwa Powiatowego w Radomiu przy ul. Mazowieckiego 7.

 

Komentarze



CLOSE
CLOSE