Trwa nabór do III edycji Konkursu Fabryka Przyszłości. To projekt Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości, który skierowany jest do przedsiębiorstw prowadzących działalność produkcyjną na terenie Polski
O tym, jakie cele przyświecają organizacji projektu mówi Zuzanna Waniek, członek zarządu Fundacji Platforma Przemysłu Przyszłości:
Tak naprawdę głównym celem jest to, czym zajmuje się Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości, a więc wdrażaniem transformacji cyfrowej, inspirowaniem polskich fabryk, polskich zakładów produkcyjnych, do wdrażania, implementacji nowoczesnych rozwiązań do tego, aby fabryki stawały się jak najbardziej konkurencyjne na rynku międzynarodowym i na rynku globalnym.
Inicjatywa promuje wdrażanie nowych rozwiązań i technologii poprzez wyróżnianie fabryk, które posiadają doświadczenie i osiągają sukcesy we wprowadzaniu innowacji. Jak podkreśla dr Anna Pająk, pełnomocnik zarządu Fundacji ds. Konkursu Fabryka Przyszłości, projekt nie jest adresowany wyłącznie do dużych firm:
Konkurs Fabryka Przyszłości to nie jest konkurs tylko dla dużych firm. Zachęcamy do przyjrzenia się liście laureatów dotychczasowych dwóch edycji – mamy firmy małe, mamy firmy tak naprawdę z przeróżnych sektorów gospodarki. Dwa warunki, które należy spełniać, to prowadzić działalność produkcyjną i to w Polsce. Ja chciałabym też, żeby to było takim apelem do przedsiębiorstw produkcyjnych, również w regionie, żebyśmy rzeczywiście mieli szansę poznać się bliżej, zobaczyć zakłady produkcyjne.
Firmy zgłaszające swój udział w konkursie mogą otrzymać „Tytuł Fabryki Przyszłości” lub wyróżnienie w siedmiu kategoriach. Zainteresowane przedsiębiorstwa mogą przesyłać zgłoszenia za pośrednictwem elektronicznego formularza do 30 czerwca.
fot.: Fundacja Platforma Przemysłu Przyszłości