full screen background image

XXVI Przegląd Kapel i Zespołów Ludowych Stylizowanych



W niedzielę, 11 czerwca Szydłowiec zaprasza na XXVI Przegląd Kapel Ludowych Stylizowanych im. Jana Derlety – Ogólnopolskiego przeglądu folkloru w kategorii zespołów folkowych, kapel i zespołów folklorystycznych stylizowanych.Impreza wraca po pięciu latach przerwy.
Na dziedzińcu szydłowieckiego zamku swoje umiejętności taneczne, wokalne i muzyczne zaprezentuje 16 zespołów, w tym 12 zespołów pieśni i tańca oraz 4 kapele ludowe m.in. z Katowic, Puław, Rzgowa, Siedlec, Nowego Sącza, Rzeszowa i Stalowej Woli.

W wykonaniu uczestników Przeglądu będzie można zobaczyć programy prezentujące folklor Śląska Opolskiego i Cieszyńskiego, rzeszowskie tańce staromiejskie, suitę tańców i pieśni Dolnego Powiśla, tańce Lachów Sądeckich, łęczyckie w trepach a także polskie tańce narodowe.

Celem Przeglądu jest popularyzacja dorobku zespołów prezentujących polski folklor taneczny i muzyczny opracowany artystycznie, upowszechnianie kultury ludowej oraz doskonalenie warsztatu twórczego uczestników.

Przegląd jest realizowany w dwóch kategoriach :
taneczne zespoły folklorystyczne prezentujące programy w formie opracowanej artystycznie z udziałem choreografów, instruktorów muzyki, aranżerów, reżyserów.

Kapele i zespoły folkowe prezentujące opracowane artystycznie melodie ludowe wykorzystujące instrumenty nowszej generacji jak: akordeon, trąbka, klarnet, instrumenty perkusyjne a także te, których skład oparty jest o tradycyjne instrumenty. Kapele mogą wykonywać własne kompozycje opracowane artystycznie mające cechy polskiego folkloru muzycznego.

Prezentujące się zespoły oceniać będzie Jury w składzie – Alina Kościółek – Rusin – choreograf, oraz Jerzy Dynia – muzyk, folklorysta, biorąc pod uwagę:

w kategorii tanecznych zespołów folklorystycznych: dobór repertuaru, inscenizację, ogólny wyraz artystyczny, opracowanie: muzyczne, choreograficzne, reżyserskie;

w kategorii kapel i zespołów folkowych: repertuar, czystość brzmienia, technikę gry, harmonię, opracowanie muzyczne.

Komentarze