Najnowszy film Grzegorza Zglińskiego „Zwierzęta”, podczas którego „reżyser zabiera widzów w schizofreniczną jazdę bez trzymanki” oraz uhonorowany Nagrodą Jury w Cannes, „Kafarnaum” to nowe propozycje kina MCWS „Elektrownia”. W repertuarze Kina Studyjnego Filmów Artystycznych na nowy tydzień nie zabrakło także projekcji w ramach pokazu filmów nominowanych do Oskara 2019.
Repertuar kina MCSW „Elektrownia”
22 II (piątek)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienie
Tylko na zamówienia – LISTA SCHINDLERA , USA, od 15 lat
8.30 – NHEF – CAŁY TEN CUKIER, dokumentalny, Australia, od 12 lat
11.45 – MIRAI , Japonia, animowany, dubbing, od 6 lat
13.45 – ZIMNA WOJNA, Polska, Francja, Wielka Brytania, od 15 lat (Oscary 2019)
15.30 – GREEN BOOK, USA, od 15 lat (Oscary 2019)
18.00 – KAFARNAUM, USA, Liban od 15 lat (Premiera, Oscary 2019)
20.15 – BOHEMIAN RHAPSODY, USA , od 15 lat (Oscary 2019)
23 – 24 II (sobota – niedziela)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienie
Tylko na zamówienia – MIRAI , Japonia, animowany, dubbing, od 6 lat
Tylko na zamówienia – LISTA SCHINDLERA , USA, od 15 lat
13.45 – ZIMNA WOJNA, Polska, Francja, Wielka Brytania, od 15 lat (Oscary 2019)
15.30 – GREEN BOOK, USA, od 15 lat (Oscary 2019)
18.00 – KAFARNAUM, USA, Liban od 15 lat (Oscary 2019)
20.15 – BOHEMIAN RHAPSODY, USA , od 15 lat (Oscary 2019)
25 II (poniedziałek)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienie
Tylko na zamówienia – MIRAI , Japonia, animowany, dubbing, od 6 lat
Tylko na zamówienia – LISTA SCHINDLERA , USA, od 15 lat
8.30 – NHEF – CAŁY TEN CUKIER, dokumentalny, Australia, od 15 lat
11.30 – BOHEMIAN RHAPSODY, USA , od 15 lat (Oscary 2019)
14.00 – GREEN BOOK, USA, od 15 lat (Oscary 2019)
16.30 – ZIMNA WOJNA, Polska, Francja, Wielka Brytania, od 15 lat (Oscary 2019)
18.15 – DKF – ZWIERZĘTA, Polska, od 15 lat (premiera)
20.15 – KAFARNAUM, USA, Liban od 15 lat (Oscary 2019)
26 II (wtorek)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienie
Tylko na zamówienia – MIRAI , Japonia, animowany, dubbing, od 6 lat
Tylko na zamówienia – LISTA SCHINDLERA , USA, od 15 lat
13.15 – KAFARNAUM, USA, Liban od 15 lat (Oscary 2019)
15.30 – BOHEMIAN RHAPSODY, USA , od 15 lat (Oscary 2019)
18.00 – GREEN BOOK, USA, od 15 lat (Oscary 2019)
20.30 – ZIMNA WOJNA, Polska, Francja, Wielka Brytania, od 15 lat (Oscary 2019)
27 II (środa)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienie
Tylko na zamówienia – MIRAI , Japonia, animowany, dubbing, od 6 lat
Tylko na zamówienia – LISTA SCHINDLERA , USA, od 15 lat
13.45 – ZIMNA WOJNA, Polska, Francja, Wielka Brytania, od 15 lat (Oscary 2019)
15.30 – GREEN BOOK, USA, od 15 lat
18.00 – KAFARNAUM, USA, Liban od 15 lat (Oscary 2019)
20.15 – BOHEMIAN RHAPSODY, USA , od 15 lat (Oscary 2019)
28 II (czwartek)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienie
Tylko na zamówienia – LISTA SCHINDLERA , USA, od 15 lat
12.00 – BOHEMIAN RHAPSODY, USA , od 15 lat (Oscary 2019, ostatni dzień)
14.30 – MIRAI , Japonia, animowany, dubbing, od 6 lat (Oscary 2019, ostatni dzień)
16.15 – ZIMNA WOJNA, Polska, Francja, Wielka Brytania, od 15 lat (Oscary 2019, ostatni dzień)
18.00 – KAFARNAUM, USA, Liban od 15 lat (Oscary 2019, ostatni dzień)
20.15 – GREEN BOOK, USA, od 15 lat (Oscary 2019, ostatni dzień)
Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60, a także na stronie internetowej www.elektrownia.art.pl.
Ceny biletów:
– tani poniedziałek: 12 zł, wtorek – czwartek: 14 zł, piątek – niedziela: 17 zł
– filmy dla dzieci: 14 zł
Ceny karnetów na trzy dowolnie wybrane filmy w ramach DKF – 27zł, wejściówka na jeden film w ramach DKF – 12 zł
Pokazy specjalne i przedpremierowe – 19 zł
Uwaga! Miejsca na widowni są numerowane.
Opisy premier:
KAFARNAUM, dramat obyczajowy, reż. Nadine Labaki , Liban, USA 2018 (120’)
Uhonorowany Nagrodą Jury w Cannes, „Kafarnaum” sprowokował najgłośniejsze i najdłuższe (aż piętnastominutowe!) owacje podczas festiwalu. Potężny ładunek emocjonalny, jaki detonuje na ekranie Nadine Labaki, nikogo nie pozostawia obojętnym. Jej film pochłania, wstrząsa, porusza – i bywa, że doprowadza do łez. To zasługa nie tylko fantastycznego scenariusza, ale też odtwórcy głównej roli, Zejna Al Rafeea. Ten mały uchodźca z Syrii zagrał w filmie chłopca, który pozywa własnych rodziców za to, że nie byli w stanie zapewnić mu godnego życia.
Dwunastoletni Zejn jest mieszkańcem bejruckich slumsów, odmalowanych w „Kafarnaum” z niezwykłą intensywnością. Zgodnie z tytułem, oznaczającym „chaos”, „bezład”, „gmatwaninę”, dzielnica uderza nadmiarem: rzeczy, ludzi, a przede wszystkim dzieci, niewinnych ofiar rzeczywistości społecznej oraz klasowych i ekonomicznych podziałów. Nadine Labaki (autorka doskonale znanego w Polsce „Karmelu”) staje w ich obronie – i to dosłownie, wciela się bowiem w filmie w rolę adwokatki Zejna. Przed sądem chłopak odtwarza swoją historię, przywołuje dramatyczne wspomnienia, ale co najważniejsze: z pasją walczy o siebie i swoją przyszłość. To dziecko ma zdumiewającą odwagę, determinację i siłę, a przez „Kafarnaum” nawiguje go niezawodny moralny kompas, dzięki któremu odróżnia dobro od zła. Niezmordowany włóczęga, mały obrońca jeszcze mniejszych i słabszych, Zejn w pojedynkę rzuca wyzwanie niesprawiedliwości i krzywdzie. Przejmująco portretując dziecięcą solidarność, Labaki akcentuje, jak sama je nazywa, „drobne cuda”: serdeczne gesty, akty współczucia i miłości. To dzięki nim możliwe jest przetrwanie.
Porównywany do słynnego „Slumdoga. Milionera z ulicy”, film libańskiej reżyserki nie serwuje łatwych wzruszeń, bo stawia przed nami nie tyle bezbronną, milczącą ofiarę, co chłopca przepełnionego gniewem i umiejącego swój gniew wykrzyczeć. Chcąc nie chcąc stajemy się więc uczestnikami wytoczonego przez Zejna procesu. I tylko od nas samych zależy, czy wejdziemy w rolę obrońców, oskarżycieli, czy sędziów. Bo dystansu wobec opowiedzianej w „Kafarnaum” historii nikomu nie uda się zachować. /Źródło: Gutek Film/
ZWIERZĘTA, dramat, reż. Grzegorz Zgliński, Polska, Szwajcaria, Austria, 2017 (94’)
W swoim najnowszym filmie Grzegorz Zgliński, autor doskonałego Wymyku z Robertem Więckiewiczem, opowiada historię Nicka i Anny, pary, która wyjeżdża na wakację do Szwajcarii, by przezwyciężyć kryzys małżeński. Po tajemniczym wypadku bohaterowie zaczynają doświadczać dziwacznych wizji – żadne z nich nie wie, czy poszczególne wydarzenia rzeczywiście mają miejsce, czy też może rozgrywają się w ich wyobraźni.
Reżyser zabiera widzów w schizofreniczną jazdę bez trzymanki, a Zwierzęta stają się filmową zagadką podobną do Prawdziwej historii Romana Polańskiego i Podwójnego kochanka. Zgliński oferuje jednak doświadczenie jeszcze ciekawsze i bardziej niezwykłe, potrafi bowiem nie tylko przekonująco uwodzić widza, ale też żartować sobie z przyjętej konwencji i ożywić film sporą dawką ironii. To niewątpliwie jeden z powodów, dla których Zwierzęta zachwyciły widzów podczas premiery na festiwalu w Berlinie. /Źródło: Velvet Spoon/