full screen background image

28 nowych autobusów wyjedzie na ulice Radomia



7 firm złożyło oferty na świadczenie usług przewozowych na miejskich liniach autobusowych 1, 2, 5, 6 i 26. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji otworzył koperty z ofertami złożone na przetarg. Teraz trwa dokładne ich sprawdzanie.

Obecnemu operatorowi linii 1, 2, 5, 6 i 26, czyli firmie Michalczewski dziesięcioletnia umowa skończy się w lipcu 2018 roku, dlatego już teraz rozpoczęła się następna procedura przetargowa.

W sierpniu MZDiK ogłosił przetarg. Otwarcie ofert nastąpiło w siedzibie radomskiego MZDiK w poniedziałek, 2 października 2017 roku. Do przetargu zgłosiło się siedem firm (wg kolejności wpływu ofert):

– Irex-4 ze Świętochłowic i Meteor z Jaworzna (konsorcjum):
kwota 91.325.286 zł brutto (5,33 zł netto za wozokilometr);

– Arriva Bus Transport Polska z Torunia:
kwota 101.948.490 zł brutto (5,95 zł netto za wozokilometr);

– Mobilis z Mościsk koło Izabelina:
kwota 111.200.958 zł brutto (6,49 zł netto za wozokilometr);

– Dolnośląskie Linie Autobusowe z Wrocławia:
kwota 96.979.572 zł brutto (5,66 zł netto za wozokilometr);

– PKS Polonus z Warszawy i Transport and Infrastructure Management z Warszawy (konsorcjum):
kwota 100.577.754 zł brutto (5,87 zł netto za wozokilometr);

– BP Tour z Bełżyc i Nowak Transport ze Świerklańca (konsorcjum):
kwota 107.774.118 zł brutto (6,29 zł netto za wozokilometr);

– Michalczewski z Radomia:
kwota 88.926.498 zł brutto (5,19 zł netto za wozokilometr).

Wszyscy startujący w przetargu oferenci zaproponowali identyczne terminy płatności, wynoszące od 26 do 30 dni.

– W tym przetargu cena nie jest tu jedynym kryterium oceny ofert. Pod uwagę brane są też proponowane przez oferentów terminy płatności (w proporcjach 60 % za cenę i 40 % za termin) – mówi Dawid Puton, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

– Na realizację zamówienia przeznaczyliśmy 102.500.000 złotych brutto. Wszystkie oferty muszą teraz być bardzo szczegółowo sprawdzone pod względem formalnym, prawnym i rachunkowym – mówi Piotr Wójcik, dyrektor MZDiK.

Ze zwycięzcą przetargu umowa będzie podpisana na dziesięć lat. – Nowy operator będzie wykonywać około 1.670.000 wozokilometrów rocznie (wozokilometr to 1000 metrów przejechanych przez jeden autobus). Będzie też zobowiązany do kupna dla celów realizacji powyższej umowy 28 fabrycznie nowych autobusów 12-metrowych. 26 sztuk potrzebne jest maksymalnie do obsługi linii miejskich 1, 2, 5, 6 i 26, lecz oprócz nich muszą być jeszcze dwa pojazdy rezerwowe na wypadek awarii któregoś z tych 26 podstawowych – tłumaczy rzecznik.

Zwycięzca będzie mógł oczywiście kupić więcej niż wymagane dwa pojazdy rezerwowe, jeżeli uzna to za potrzebne.

Wszystkie nowe autobusy muszą być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, czyli niskopodłogowe. Muszą też być wyposażone w klimatyzację, monitoring, ładowarki USB i tak zwany ciepły guzik, a ponadto w kasowniki w ramach systemu Radomskiej Karty Miejskiej i System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (czyli między innymi monitory, wyświetlacze i głosowe zapowiedzi przystanków).

Warto podkreślić, że kierowcy zatrudnieni u nowego operatora będą wykonywać swoje obowiązki w oparciu o umowę o pracę.

Zwycięzcę przetargu MZDiK musi wyłonić w ciągu 90 dni od otwarcia kopert.

Komentarze