„Paryż na bosaka”



Komedia „Paryż na bosaka” to pełna niecodziennych żartów i slapstickowej choreografii historia znajomości bibliotekarki z miasteczka na dalekiej północy Kanady i dziwnie pociągającego, ekscentrycznego kloszarda z Paryża. Czy ci czarujący dziwacy znajdą miłość w Mieście Świateł? W głównych rolach sami twórcy filmu – belgijsko-kanadyjski tandem: Dominique Abel i Fiona Gordon. „Paryż na bosaka” w kinach od 11 sierpnia.

Uporządkowane życie Fiony (Gordon) zakłóca pewnego dnia pełen rozpaczy list od mieszkającej w Paryżu 88-letniej ciotki Marthy (nominowana do Oscara legenda francuskiego kina Emmanuelle Riva, znana z takich filmów, jak „Hiroszima moja miłość” i „Miłość”, w swojej ostatniej roli). Fiona wskakuje w pierwszy samolot do Europy. Na miejscu odkrywa, że Martha zniknęła. W lawinie spektakularnych katastrof poznaje Doma (Abel), uprzejmego, ale denerwującego kloszarda, który nie chce jej zostawić w spokoju. Z czasem przestaje jej to przeszkadzać…

Burleskowy, sfilmowany w fantazyjnym, charakterystycznym dla duetu Abel i Gordon stylu „Paryż na bosaka”,  wykorzystuje humor, żeby opowiedzieć o najistotniejszych sprawach, takich jak śmierć, wolność wyboru, samotność i solidarność.

Słowo od reżyserów:

Podobnie, jak nasze inne filmy „Paryż na bosaka” to komedia burleski. Historia jest prosta, żeby w centrum uwagi pozostała gra aktorska i choreografia. Tym razem fabuła przypomina amatorskie śledztwo, co nadaje historii odmienny wydźwięk i wyróżnia ją na tle naszej twórczości.

Występ znajduje się w samym centrum historii. Filmujemy ciała borykające się z przeciwnościami losu, walczące o życie, o to, żeby zyskać i uchronić godność, a także przekroczyć własne możliwości.

Prawie wszystkie wydarzenia dzieją się w zaledwie dwa dni i dwie noce. Bohaterowie znajdują się w stanie ciągłego napięcia, biegają i wpadają na siebie przez cały czas akcji.

Biografie reżyserów:

Dominique ABEL (on) pochodzi z Belgii. Fiona GORDON (ona) jest Kanadyjką.

Od ponad 25 lat wspólnie tworzą niezwykły teatr. Humor oparty na wizualności pozwolił im zaistnieć w różnych miejscach na świecie. Mieszkają i pracują w przebudowanej fabryce w Brukseli. Ludzka nieudolność stanowi dla nich niewyczerpane źródło inspiracji. Pierwsze kroki w przemyśle filmowym stawiali w latach 90. Debiutowali jako aktorzy w filmie Bruno Romy’ego „La poupée”. Od tamtej pory nieprzerwanie tworzą filmy.

Filmografia reżyserska:

„Paryż na bosaka” (2016), “Czarodziejka” (2014), “Rumba” (2008), „Iceberg” (2005), Walking on the wild side” (film krótkometrażowy, 2000), “Rosita” (film krótkometrażowy, 2000), „Merci Cupidon” (film krótkometrażowy, 1994)

źródło: Against Gravity/Materiały prasowe

Komentarze



CLOSE
CLOSE