Pomocowe linie zdają egzamin



To 120 wykonanych zamówień w ciągu miesiąca i 250 telefonicznych rozmów przez tydzień – mowa o dwóch formach pomocy realizowanych przez miasto. Ta pierwsza dotyczy wyręczenia w zakupach, druga – darmowych konsultacji prawnych i psychologicznych. W czasie pandemii radomianie potrzebują wsparcia – mówi Mateusz Tyczyński, dyrektor Kancelarii Prezydenta. Świadczy o tym liczba telefonicznych zgłoszeń

Wyręczenie w zakupach i rozmowa z psychologiem – z tych form wsparcia w czasie epidemii radomianie korzystają najczęściej. Chodzi o akację „Siła w pomocy” – inicjatywę miasta wspieraną przez harcerzy i terytotorialsów. To właśnie oni dostarczają zakupy potrzebującym mieszkańcom. W ciągu miesiąca udało się już zrealizować 120 zamówień – mówi Mateusz Tyczyński, dyrektor Kancelarii Prezydenta.

Miasto na początku kwietnia uruchomiło też dwie linie telefoniczne dla osób potrzebujących pomocy psychologicznej oraz szukających porady prawnej. To właśnie do konsultantów psychologów radomianie dzwonią najczęściej – podkreśla Tyczyński. Tylko w ciągu ostatniego tygodnia o pomoc zwróciło się ponad 250 osób. Połowa telefonów dotyczyła problemów emocjonalnych wywołanych epidemią koronawirusa.

Przypomnijmy, z pomocy w zakupach można korzystać dwa razy w tygodniu dzwoniąc wcześniej na specjalną infolinię. Darmowe konsultacje prawne i psychologiczne udzielane są od poniedziałku do piątku. Więcej na ten temat w tym numery telefonów znajdują się tutaj.

Komentarze