Współczynnik UX czy zadowolenie bota? Oto, jak znaleźć złoty środek w pozycjonowaniu stron




Każdy, kto chociaż trochę interesuje się nowoczesnym marketingiem wie, że SEO stanowi połączenie pozytywnych odczuć internautów, czyli potencjalnego Klienta i Googlebota, który jest odpowiedzialny za ustalaniem rankingu w wyszukiwarce. Profesjonalna reklama wymaga szukania przysłowiowego złotego środka w przedstawianej komunikacji. Podpowiemy Ci, jakie praktyki ze spisu białego kapelusza SEO przybliżą Cię do zrealizowania takiego zadania.

Spam to wróg nie tylko pozycjonowania, ale także każdego potencjalnego Klienta

Jeżeli twierdzisz, że spam jest negatywnie odbierany wyłącznie przez algorytm Google – jesteś w olbrzymim błędzie. Również standardowi użytkownicy zniechęcają się do strony, która nadmiernie wykorzystuje potencjał danego nośnika przekazu. Możesz być pewien, że umieszczenie kilkunastu odnośników do firmowego serwisu na jednym forum bądź katalogu zostanie wychwycone przez czujne oko potencjalnego Klienta. Niestety, ten już będzie zrażony i z całą pewnością nie wybierze prowadzonego przez Ciebie przedsiębiorstwa do realizowania zakupu produktu czy usługi. Mało tego, na spam coraz częściej zwraca się uwagę także podczas czytania treści promocyjnych. Tutaj mowa o artykułach zewnętrznych bądź contencie wewnętrznym, czyli blogu. Jeśli tekst będzie mocno nienaturalny poprzez zbyt duże nasycenie słów kluczowych – automatycznie odpadasz z rywalizacji o miano lidera sprzedaży konkretnej branży. Musisz wiedzieć, że miejscowości, takie jak chociażby Lublin nie wybaczają błędów. Zwłaszcza tak rażących. Aby w zupełności zadowolić zarówno algorytm, jak i samego czytelnika, stosuj się do wskazówek White Hat SEO. Umiejętna gospodarka słowami kluczowymi, podział warstwy tekstowej na tytuły oraz nagłówki, obrazki czy nawet balans pomiędzy ilością a jakością odsyłaczy umieszczanych w ramach link buildingu – takie czynniki są teraz w cenie. I to ogromnej!

Twój portal musi być przyjazny dla Googlebota. Nie oznacza to jednak zaniedbania Klienta!

Kwestie techniczne w przypadku SEO odgrywają niezwykle istotną rolę. Profesjonalny audyt, wykonany chociażby przez agencję Afterweb oraz późniejsza optymalizacja portalu mają na celu maksymalne wpasowanie się w wymagania stawiane przez algorytmy Google. Należy jednak zauważyć, że jeżeli cel wcześniej wymienionych zabiegów były ukierunkowany wyłącznie na robota, całość firmowego serwisu z całą pewnością nie byłaby atrakcyjna dla użytkownika. A to przecież właśnie on dokonuje zakupu. Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych musi połączyć więc kwestię algorytmowe ze współczynnikiem UX, czyli user experience. Praktyczną wskazówką okazuje się być odświeżenie menu głównego. Nawigacja po strukturze witryny musi być intuicyjna, wygodna oraz czytelna. Wszelkie nieprawidłowości bądź nawet wątpliwości mogą skutkować utratą Klienta. Dbaj również o kwestie designu szablonu czy o regularne postowanie na blogu. Cykliczne publikacje będą odpowiedzią na zapotrzebowanie użytkowników i jasnym znakiem dla Google – ta strona jest aktywna.

Komentarze