Kino „Elektrownia” – repertuar



Kino Studyjne Filmów Artystycznych zaprasza na kolejny tydzień filmowych emocji. W repertuarze na najbliższe dni tradycyjnie znalazły się godne uwagi premiery m.in. skandynawski dreszczowiec „Winni”- sensacja festiwali w Sundance i Rotterdamie.

Harmonogram projekcji filmowych:

9 -10 XI (piątek – sobota)
15.00 – BASIA, Polska, b/o wieku
16.15 – DZIEDZICZKI, Brazylia, Francja, Niemcy, Norwegia, Urugwaj, Paragwaj, od 15 lat (premiera)
18.15 – WINNI, Dania, od 15 lat (premiera)
20.00 – BOHEMIAN RHAPSODY, USA, od 15 lat

11 XI (niedziela)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienie
DZIEŃ KINA POLSKIEGO wszystkie bilety w cenie 11 zł
14.00 – BASIA, Polska, b/o wieku
16.00 – PAN TADEUSZ, Polska, od 12 lat (film niemy z 1928 z muzyką na żywo)
18.15 – WSZYSTKO NA SPRZEDAŻ, Polska, od 15 lat (pokaz z kopii po rekonstrukcji cyfrowej)
20.00 – ETER, Polska, od 15 lat (pokaz przedpremierowy)

12 XI (poniedziałek)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienie
Tylko na zamówienia – BASIA, Polska, b/o wieku
13.30 – DZIEDZICZKI, Brazylia, Francja, Niemcy, Norwegia, Urugwaj, Paragwaj, od 15 lat
15.30 – WINNI, Dania, od 15 lat
17.15 – BOHEMIAN RHAPSODY, USA, od 15 lat
20.00 – DKF – Z PERSPEKTYWY PARYŻA, Francja, od 15 lat (premiera)

13 XI (wtorek)
Tylko na zamówienia – BASIA, Polska, b/o wieku
8.30, 11.30 – NHEF – W JEGO OCZACH, Brazylia, od 15 lat
16.15 – DZIEDZICZKI, Brazylia, Francja, Niemcy, Norwegia, Urugwaj, Paragwaj, od 15 lat
18.15 – WINNI, Dania, od 15 lat
20.00 – BOHEMIAN RHAPSODY, USA, od 15 lat

14 XI (środa)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienie
Tylko na zamówienia – BASIA, Polska, b/o wieku
11.30 – NHEF – GOODBYE BERLIN, Niemcy, od 15 lat
16.15 – DZIEDZICZKI, Brazylia, Francja, Niemcy, Norwegia, Urugwaj, Paragwaj, od 15 lat
18.15 – WINNI, Dania, od 15 lat
20.00 – BOHEMIAN RHAPSODY, USA, od 15 lat

15 XI (czwartek)
Seanse dopołudniowe tylko na zamówienie
Tylko na zamówienia – BASIA, Polska, b/o wieku (ostatni dzień)
12.45, 17.30 – BOHEMIAN RHAPSODY, USA, od 15 lat
15.30 – DZIEDZICZKI, Brazylia, Francja, Niemcy, Norwegia, Urugwaj, Paragwaj, od 15 lat (ostatni dzień)
20.15 – WINNI, Dania, od 15 lat (ostatni dzień)

Informacje pod nr tel. (48) 383 60 77, (48) 386 16 60, a także na stronie internetowej www.elektrownia.art.pl.

Ceny biletów:
– tani poniedziałek: 12 zł, wtorek – czwartek: 14 zł, piątek – niedziela: 17 zł
– filmy dla dzieci: 14 zł
– bilet grupowy powyżej 5 osób – 12 zł
Ceny karnetów na trzy dowolnie wybrane filmy w ramach DKF ważne do 31 grudnia – 27zł, wejściówka na jeden film w ramach DKF – 12 zł
Pokazy specjalne i przedpremierowe – 19 zł

Uwaga! Od 8 października, miejsca na widowni są numerowane.

Opisy premier:

WINNI, thriller, reż. Gustav Mȍller, Dania 2018 (85’)
„Winni” to skandynawski dreszczowiec, sensacja festiwali w Sundance i Rotterdamie, gdzie zdobył nagrody publiczności. Trzymający w napięciu, pełen zwrotów akcji thriller, budujący gęstą atmosferę z oszczędnych, starannie wyważonych środków, klimatem i precyzją przywołujący na myśl „Locke’a” z Tomem Hardym.
Rutynowy wieczór przy telefonie alarmowym. Operator odbierający dziś połączenia – były funkcjonariusz policji – z niecierpliwością czeka na zbliżający się koniec zmiany. Pijani imprezowicze, niedzielni kierowcy, blokujący numer żartownisie – irytacja policjanta rośnie, do momentu, kiedy odbiera telefon od spanikowanej kobiety. Została porwana, a samochód, w którym się znajduje, jedzie w nieznanym kierunku. Gdy połączenie zostanie gwałtownie przerwane, mężczyzna nie opuszczając pokoju rusza kobiecie na ratunek, polegając wyłącznie na swoim doświadczeniu, intuicji i… telefonie.
W „Winnych” każda sekunda filmu, każdy grymas, spojrzenie czy dźwięk, łączą się w mistrzowską całość, prowadzącą do zaskakującego zakończenia. /Źródło: Gutek Film/

DZIEDZICZKI, dramat, reż. Marcelo Martinessi, Paragwaj, Niemcy, Urugwaj, Brazylia, Norwegia, Francja 2018 (95’)
Zdobywca ponad dwudziestu nagród na światowych festiwalach, w tym rewelacja 68. MFF w Berlinie, gdzie film zdobył aż dwa Srebrne Niedźwiedzie: dla najlepszego reżysera i najlepszej aktorki Any Brun oraz Nagrodę FIPRESCI.
Debiutancki film fabularny paragwajskiego reżysera Marcelo Martinessiego, to refleksyjne kino o uniwersalnej potrzebie wolności i samospełnienia.
„Dziedziczki” są paragwajskim kandydatem do OSCARÓW 2019 w kategorii Najlepszy Film Nieanglojęzyczny.
Akcja filmu rozgrywa się w stolicy Paragwaju, Asunción. Chela i Chiquita są potomkiniami bogatych rodów, mieszkającymi w okazałej posiadłości od ponad 30 lat. Jednak ostatnio sytuacja finansowa dziedziczek zaczyna się pogarszać i kobiety są zmuszone wyprzedawać fortunę.
Kiedy narastające długi doprowadzają do aresztowania Chiquity pod zarzutem oszustwa, Chela musi zmierzyć się z nową rzeczywistością. Wsiadając po raz pierwszy od lat za kółko, zaczyna świadczyć lokalne usługi taksówkarskie grupie starszych zamożnych kobiet.
Jedną z pasażerek Cheli jest spontaniczna, pełna życiowego optymizmu i znacznie młodsza Angy. Pod jej pływem zamknięta w sobie bohaterka stopniowo zrzuca skorupę i rozpoczyna osobistą, intymną rewolucję. /Źródło: Aurora Films/

ETER, dramat historyczny, reż. Krzysztof Zanussi, Polska 2017 (117’)
Początek XX wieku, Podole. Lekarz (Jacek Poniedziałek) pasjonuje się eterem – substancją uśmierzającą ból i odbierającą świadomość, tajemniczą i śmiertelnie niebezpieczną. Gdy ofiarą jej działania pada młoda dziewczyna, lekarz zostaje skazany na śmierć. Niespodziewanie udaje mu się uniknąć stryczka. Doktor znajduje pracę w zaborze austriackim, w wojskowej twierdzy dowodzonej przez komendanta (Andrzej Chyra).Poza oficjalną praktyką, na własną rękę ponownie zaczyna prowadzić coraz dziwniejsze eksperymenty: na żywych i na umarłych. Obsesyjnie doskonali swoją wiedzę o eterze pozwalającym manipulować bólem, pożądaniem i wolą poddanych mu ludzi. Jaką cenę przyjdzie mu zapłacić za próbę zawładnięcia ludzkim umysłem. /Źródło: Next Film/

Komentarze