MANDAT ZA SŁUCHOWISKO ?



 W Dzień Dziecka czyli 1 czerwca odbędzie się posiedzenie Sejmu Dzieci i Młodzieży.  O miejsce w poselskich ławach tego dnia rywalizuje młodzież z całej Polski. W tym Monika Rudnikowska i Maria van der Donk z Pionek.  

Tegoroczna  XXV sesja SDiM  rozpoczęła się rekrutacją 5 marca i potrwa do 4 kwietnia bieżącego roku. Do 8 kwietnia uczestnicy konkursu muszą opublikować wszystkie  działania zgodnie z wytycznymi regulaminu, natomiast 30 kwietnia dowiedzą się kto dostał się do Sejmu.

Dzięki przystąpieniu do konkursu dzieci i młodzież poszerzą swoją wiedzę, ale także, jak dodają jedne z uczestniczek konkursu Monika Rudnikowska i Maria van der Donk –  uczą się, jak prezentować wykonaną pracę publiczności oraz poznają bliżej historię polskiego parlamentaryzmu.

 

Sejm Dzieci i Młodzieży to projekt edukacyjny Kancelarii Sejmu, którego celem jest kształtowanie postaw obywatelskich oraz szerzenie wśród młodzieży wiedzy na temat funkcjonowania polskiego Sejmu i demokracji parlamentarnej.

Organizatorem XXV sesji Sejmu Dzieci i Młodzieży jest Kancelaria Sejmu w porozumieniu z Ministerstwem Edukacji Narodowej, Instytutem Pamięci Narodowej – Komisją Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu oraz Ośrodkiem Rozwoju Edukacji.

 

Sam projekt składa się z 4 elementów

„Znajdźcie bohatera”
– trzeba wybrać osobę którą chce się przedstawić, zaprezentować w projekcie. Należy pamiętać by spełniała ona dwa warunki: bohater musiał pełnić funkcję posła w latach 1919-1939 oraz być pozytywnie zaangażowany w służbę dla Polski podczas II wojny światowej.
„ Naszym bohaterem jest ksiądz Eugeniusz Okoń.  Gdy już znalazłyśmy bohatera musiałyśmy stworzyć jego biogram, co wcale nie było taką prostą sprawą. „Pobawiłyśmy” się trochę w detektywów – wszędzie szukałyśmy informacji na temat księdza Eugeniusza Okonia”.

 

 „Zaplanujcie swoją pracę”
– tutaj organizatorzy wymagają dokładnego zaplanowania swojej pracy, określenia działań jakie mają być podjęte,  by osiągnąć postawiony przez uczestników cel, przypominają również, by dokumentować wszystkie prace, ponieważ jest to niezbędne do napisania sprawozdania z realizacji projektu.

 

„Działajcie”

– trzeci etap jest najbardziej pracochłonnym elementem projektu. Jest to ten moment, w którym należy pokazać efekty pracy. Ważne jest to by trafić do różnych grup społecznych oraz mieć sojuszników.
Jak dodają Monika i Maria –„Spośród trzech propozycji podanych przez organizatorów my wybrałyśmy słuchowisko. Dlaczego akurat ta opcja ? Chciałyśmy pokazać ludziom starą, prawie już zapomnianą w dobie cyfryzacji i komputeryzacji formę przekazu informacji. Technologia poszła do przodu i mało kto pamięta, że kiedyś odbiornik radiowy był jednym z niewielu cennych przedmiotów jakie posiadała ludność.”

 

Monika Rudnikowska i Maria van der Donk uczą się w klasie 3a gimnazjum Szkoły
Podstawowej nr 5 z Oddziałami Integracyjnymi i Sportowymi w Pionkach. W szkole
opiekunkami projektu są: Katarzyna Wiśniewska-Wanot i  Agata Bociarska.

A poniżej możecie wysłuchać słuchowiska Moniki i Marysi.

 

 

Komentarze



CLOSE
CLOSE