Przebudowa wiaduktu wciąż bez zgody RDOŚ



RDOŚ w Warszawie po raz trzeci wzywa MZDiK w Radomiu do uzupełnienia dokumentacji. Sprawa dotyczy wiaduktu łączącego ulicę Żeromskiego z Lubelską, a dokładniej raportu oddziaływania na środowisko po jego przebudowie

Normy hałasu wokół przebudowanego wiaduktu zostaną przekroczone – uważa Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie na podstawie raportu złożonego przez Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu. Ten dotyczy obiektu łączącego ulicę Żeromskiego z Lubelską, który ma zostać zrewitalizowany. By inwestycja się rozpoczęła niezbędna jest zgoda RDOS-iu. – Takiej decyzji nie możemy wydać, bo dokumentacja MZDiK zawiera uchybienia – mówi Agata Antonowicz, rzeczniczka Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie. – Nadal brakuje szczegółowej analizy oddziaływania wariantu alternatywnego oraz propozycji środków minimalizujących prognozowaną uciążliwość akustyczną.

Przebudowa wiaduktu w ciągu ulic Żeromskiego i Lubelskiej jest ściśle związana z budową portu lotniczego na radomskim Sadkowie. W tym miejscu ma powstać peron kolejowy i węzeł przesiadkowy obsługujący lotnisko. – Będzie to newralgiczny punkt kumulujący hałas. Zamierzamy wyciszyć wiadukt, ale nie mamy wpływu na częstotliwość kursowania pociągów – tłumaczy Dawid Puton, rzecznik drogowców jednocześnie podkreślając, że MZDiK jest w trakcie poszukiwania rozwiązania, które zadowoli RDOŚ.

Przebudowa wiaduktu miała się rozpocząć w okolicach czerwca, a cała inwestycja zakończyć do 2023 roku.

Komentarze