W Mazowieckim Szpitalu Specjalistycznym uruchomiono specjalny system informacji dedykowany rodzinom i bliskim pacjentów, przyjmowanych do lecznicy. Ma on umożliwić szybki i skuteczny dostęp do informacji o stanie zdrowia i leczeniu chorego, a także usprawnić bezpośredni kontakt bliskich pacjenta z lekarzem
Od początku pandemii, kiedy w związku z reorganizacją pracy szpitali, pacjenci często byli przenoszeni do innych placówek. Jednocześnie zawieszono możliwość odwiedzin, a w obawie przed transmisją koronawirusa, ograniczono do minimum kontakt z personelem medycznym, Pojawił się problem z dostępem do informacji o stanie zdrowia chorego.
W lecznicy na Józefowie od poniedziałku, 23 listopada funkcjonuje już, zapowiadany w ubiegłym tygodniu, specjalny system informacyjny dedykowany rodzinom pacjentów przyjmowanych do szpitala. Dzięki wprowadzeniu dyżurów telefonicznych oraz kontaktu mailowego, bliscy pacjentów będą mogli łatwiej i szybciej skontaktować się z lekarzem i uzyskać informacje na temat leczenia.
– Osoba upoważniona w dokumentacji do informacji o zdrowiu pacjenta będzie mogła zgłaszać chęć otrzymania takich danych – mówi Karolina Gajewska, rzecznik szpitala na Józefowie.
Osoby nieupoważnione w dokumentacji medycznej pacjenta także będą mogły uzyskać informacje o stanie zdrowia przyjętego na jeden z oddziałów lecznicy na Józefowie. Jednak pacjent musi wyrazić na to zgodę. W przypadku, kiedy pacjent jest nieprzytomny, szpital może udzielić informacji jedynie osobie bliskiej. Definicja takiej osoby wynika wprost z przepisów prawa.
– Lekarze będą oddzwaniać i udzielać odpowiedzi na zadane pytania – tłumaczy Gajewska.
Mazowiecki Szpital Specjalistyczny apeluje jednocześnie, aby korzystać z nowego rozwiązania z rozwagą i tylko w przypadku, kiedy jest to konieczne.
Od poniedziałku, 23 listopada osoba upoważniona w dokumentacji medycznej danego pacjenta do uzyskania informacji o jego stanie zdrowia, będzie mogła zgłaszać do Mazowieckiego Szpitala Specjalistycznego na radomskim Józefowie chęć otrzymania takich informacji:
• drogą mailową na adres pacjent@wss.com.pl
• telefonicznie pod specjalnym numer telefonu 48 361 38 99
Powyższe formy kontaktu będą dostępne od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 13.00.