Warsztaty oraz czytania dramatów w „Powszechnym”



W nowym sezonie artystycznym Teatr Powszechny w Radomiu powraca do działalności edukacyjnej i popularyzatorskiej. W ramach projektu, w którym udział będzie bezpłatny, zostaną zorganizowane warsztaty dla dzieci młodszych, warsztaty teatralne dla dzieci starszych oraz czytania dramatów z udziałem widzów oraz aktorów – amatorów. Spotkania informacyjne odbędą się 4, 5 i 7 października.

Warsztaty dla dzieci młodszych poprowadzi Przemysław Bosek, aktor Teatru Powszechnego. Będą to zajęcia z elementami teatru lalkowego, wykorzystujące formę zabawową do prezentacji podstawowych pojęć teatralnych i rozbudzania wrażliwości artystycznej. Zwieńczone zostaną publicznym pokazem wspólnie przygotowanego spektaklu.

Warsztaty teatralne dla dzieci starszych poprowadzi Michał Pabian, dramaturg Teatru Nowego w Poznaniu. Podczas zajęć  uczestnicy odbędą ćwiczenia koncentrujące się wokół interpretacji tekstu literackiego, podstawowych zadań aktorskich, budowania postaci i współpracy w grupie. Cykl spotkań zakończy się pokazem przedstawienia, powstałym w trakcie warsztatów.

Czytania dramatów z udziałem widzów oraz aktorów – amatorów (młodzież, osoby dorosłe), chętnych do występu przed publicznością i gotowych do zmierzenia się z wyzwaniem, jakim jest interpretacja tekstu literackiego poprowadzi również Michał Pabian.

Cykl czytań zainauguruje brawurowa tragikomedia Marii Pawlikowskiej – Jasnorzewskiej „BABA – DZIWO” już 7 października o godz. 18:00 na Scenie Kotłownia. To zabawna, naszpikowana ironicznymi aluzjami satyra polityczna napisana na zamówienie jednego z teatrów na kilkanaście miesięcy przed wybuchem II wojny światowej i grana w Warszawie jeszcze 31 sierpnia oraz 1 września 1939 roku. Autorka stawia diagnozę na temat ludzi niepotrzebnych i odrzuconych ze społeczeństwa, którzy gdy sięgają po władzę w odpowiednim momencie w historii, stają się tyranami. Czy po 80 latach sztuka okaże się aktualnym komentarzem dzisiejszych czasów? Po spotkaniu zapraszamy na dyskusję publiczności z reżyserem i aktorami na temat przeczytanego tekstu.- mówi Jolanta Korłub-Ogonkowska z radomskiego teatru.

Osoby zainteresowane czytaniem dramatów (młodzież i osoby dorosłe) teatr zaprasza 4 października (piątek) o godz. 18:00, sala 415 (wejście B).

Młodsze dzieci (klasa I-III) teatr zaprasza 5 października (sobota) godz. 10:00 sala 230 (wejście B).

Prosimy o przygotowanie wiersza i piosenki – dodaje Jolanta Korłub-Ogonkowska.

Starsze dzieci (klasa IV-VIII) chętne do udziału w warsztatach teatr zaprasza 7 października (poniedziałek) o godz. 16:30, sala 415 (wejście B).

Zgłoszenia przyjmuje (drogą telefoniczną i e-mailową) Jolanta Korłub – Ogonkowska, tel. 48 386 52 08, e-mail jolantakorlub@teatr.radom.pl

Projekt jest współfinansowany ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz  Gminy Miasta Radom.

Zajęcia poprowadzą:

Przemysław Bosek – absolwent Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie – Wydział Sztuki Lalkarskiej w Białymstoku. Od 2010 r. związany z Teatrem Powszechnym im. Jana Kochanowskiego w Radomiu. Występuje głównie na lalkowej Scenie Fraszka. Współpracuje również z radomskimi szkołami i przedszkolami jako pedagog, logopeda i neurologopeda.

Michał Pabian – dramaturg, twórca adaptacji teatralnych, językoznawca. Na stałe związany z Teatrem Nowym w Poznaniu. Interesuje się kolażem literackim i strategiami ‚mówienia’ w dramatycznych formach scenicznych. Studiował Indywidualny Tryb Studiów na Wydziale Polonistyki UJ i krakowskiej AST oraz w Berlinie – HumboldtUni. Do tej pory współpracował z Marcinem Liberem, Cezim Studniakiem, Marcinem Wierzchowskim, Natalią Korczakowską, Małgorzatą Warsicką, Piotrem Kruszczyńskim. Autor tekstów dramatycznych wystawianych m.in. w Teatrze Śląskim, Teatrze Nowym w Poznaniu, Lubuskim Teatrze Dramatycznym. Fascynuje się językiem Doroty Masłowskiej i Adama Mickiewicza, romantycznie godząc niekiedy nowoczesność i historię. W 2019 otrzymał nagrodę za najlepszą adaptację „Beniowskiego” Juliusza Słowackiego w finale konkursu Klasyka Żywa.

źródło: Teatr Powszechny w Radomiu

Komentarze



CLOSE
CLOSE