W piątek, 18 sierpnia Łaźnia zaprasza na otwarcie dwóch wystaw – Artificial Sabiny Twardowskiej i Mapy Zbigniewa Sikory.
Artificial – wystawa prac Sabiny Twardowskiej złożona z jej najnowszych obrazów, rysunków i prac graficznych. Inspiracją do powstania tej wystawy są obserwacje otaczającej artystkę rzeczywistości, zarówno te odnoszące się do jej osobistego życia, jak i te, które mają dużo szersze spektrum.
Treści, które artystka absorbuje ze świata polityki, telewizji i obszaru internetu zdają się być coraz bardziej miałkie lub wypaczone, a to rzutuje na kondycję relacji międzyludzkich, do których przenosi się jakiś fragment tego absorbowanego, skrzywionego świata.
W poszukiwaniu dystansu i równowagi artystka zwraca się ku sztuce i ironii. Niestety dystans, który lubi utrzymywać, zmniejsza się. Następuje zmęczenie materiału. Wystawa ARTIFICIAL jest wynikiem tego zmęczenia, co widać w jej pracach, niby lekkich, dowcipnych, a jednak naładowanych spora dawką frustracji i gniewu.
Artystka zajmująca się głównie malarstwem, rysunkiem i projektowaniem graficznym – tworzeniem ilustracji i plakatów. Jej sztuka powstaje w oparciu o szeroko pojętą popkulturę. Sabina czerpie inspiracje z polityki, telewizji i literatury. Często sięga po typografię i cytaty. Twórczość Sabiny Twardowskiej to humorystyczny, często w krzywym zwierciadle, obraz rzeczywistości, w której artystka żyje.
Natomiast Mapy to wystawa najnowszych prac Zbigniewa Sikory, w których artysta odnosi się do rozwoju najnowszej technologii oraz pojęcia mapy – obszaru, który jest graficzną prezentacją rzeczywistego terytorium, wyznaczoną za pomocą prostych znaków.
Sikora decyduje się na użycie modułu nawiązującego swoją formą do układu scalonego i za pomocą tego elementu konstruuje siatki/mapy konkretnych miejsc, które są dla niego istotne. W ten sposób zobrazowane fragmenty miasta tworzą opowieść o przestrzeni, która jest bardzo graficzna, schematyczna, nieco zimna, może nawet apokaliptyczna.
Obrazy/mapy Sikory są malowane w taki sposób, że przywołują na myśl zdjęcia lotnicze i rysunki techniczne. Mamy do czynienia z fragmentami miasta, które wygląda, jak opuszczone. Obecność człowieka jest niewyczuwalna. Miasto jawi się nam jako zmechanizowany twór, samowystarczalna machina wprawiona wprawdzie w ruch przez człowieka, jednak nie potrzebująca go, aby trwać.
Otwarcie wystaw odbędzie się w piątek, 18 sierpnia o godz. 18 w Łaźni przy ul. Żeromskiego 56 w Radomiu.