Chcą połączyć szkoły, ale nie wiedzą jak

Radni aprobują połączenie szkół, ale nie na zasadzie zaproponowanej przez miasto. Sprawa dotyczy koncepcji fuzji XIII Liceum Ogólnokształcącego przy ulicy 25 czerwca oraz XII Liceum przy ulicy Osiedlowej

Koncepcja fuzji szkół nie przekonała radnych. Chodzi o inicjatywę miasta co do przeniesienia oddziałów XIII Liceum Ogólnokształcącego im. Polskich Noblistów mieszczącego się przy ulicy 25 Czerwca do budynku XII LO znajdującego się przy ulicy Osiedlowej. Jak poinformowała w Mocnej Rozmowie wiceprezydent Radomia Katarzyna Kalinowska – sam pomysł połączenia szkół przedstawiony na Komisji Edukacji zyskał aprobatę, ale radni wolą, by to „dwunastka” na Ustroniu przeniosła się do „trzynastki” w centrum. Miasto zaproponowało odwrotne rozwiązanie z myślą o pozyskaniu większej siedziby dla dwóch radomskich placówek – mówi Katarzyna Kalinowska, wiceprezydent Radomia. 

https://radioradom.pl/wp-content/uploads/2020/11/10.11.20-Katarzyna-Kalinowska-fuzja.mp3?_=1

Wydział Edukacji radomskiego magistratu proponując koncepcję fuzji miał na względzie przede wszystkim Młodzieżowy Dom Kultury im. Heleny Stadnickiej przy ulicy Słowackiego. – To za mała siedziba dla zdolnej młodzieży realizującej zajęcia w ponad 100 kołach zainteresowań – dodaje Kalinowska. Gdyby XIII liceum przeniosło się do XII-ego, miasto zyskałoby przestrzeń dużej szkoły w centrum miasta z halą sportową dla MDK-u, a także przedszkola nr 17 mieszczącego się przy ulicy Zbrowskiego z siedzibą wymagającą gruntownego remontu. Ta argumentacja nie przekonała jednak radnych, dlatego miasto zamierza opracować kolejną koncepcję.

https://radioradom.pl/wp-content/uploads/2020/11/10.11.20-Katarzyna-Kalinowska-fuzja-2.mp3?_=2

W obu liceach utworzono w tym roku łącznie 13 oddziałów. Sześć w „dwunastce” i siedem w “trzynastce”. Ostateczną decyzję w sprawie połączenia szkół podejmą radni.

Przypomnijmy, miasto chce połączyć dwa radomskie licea ze względów logistycznych i ekonomicznych biorąc pod uwagą nabór do tych szkół z ostatnich lat. 

Komentarze