Gdzie wynająć biuro? Czego szukać na rynku nieruchomości?




Praca to tak duża część naszego życia, a miejsce pracy, czyli nasze biuro może pełnić i często pełni funkcję naszego drugiego domu. W biurze cenimy sobie funkcjonalność, wygodę i wystrój i na wszystkie te czynniki warto zwracać uwagę przy szukaniu przestrzeni biurowej.

Warto zdecydować się na wynajem biura, które będzie miejscem dla naszej firmy na lata. Jak do tego podejść? Gdzie szukać odpowiedniego lokalu?

Biuro w centrum i na obrzeżach

Jednym z pierwszych i ważniejszych czynników, które wpłyną na wynajęcie przez nas danego lokalu jest jego położenie. Popularnymi są oczywiście biura zlokalizowane w centrum miast, w dobrych komunikacyjnie dzielnicach, do których łatwo dojechać różnymi środkami transportu. Nasz wybór może paść również na biura położone na obrzeżach miasta, które to często oferują wiele przestrzeni.

Biura w mieście mają tę zaletę, że jak już wspomnieliśmy, dojazd do nich jest łatwy i szybki. A to ważne, jeśli w siedzibie firmy planujemy przyjmować gości, klientów czy kontrahentów. To także aspekt, który podnosi naszą atrakcyjność na rynku pracy – pracownicy z pewnością doceniają lokalizację w dobrze skomunikowanych częściach miasta. Wybór biura bliżej centrum podnosi nasz prestiż na rynku, wzbudza zaufanie, pokazuje, że jako marka jesteśmy nastawieni na dynamiczny rozwój i otwartość. Jednak w parze z tym idą również ceny, które są wyższe, niż w przypadku lokali położonych na obrzeżach. Dla niektórych firm to obciążenie może być zbyt wysokie, dlatego warto rozważyć inne opcje.

Biura położone dalej od centrum miasta również posiadają swoje plusy – często można znaleźć w takich miejscach prawdziwe perełki, lokale sporych rozmiarów, posiadające duży parking. Takie biura są tańsze i będą odpowiedzią dla firm, których profil działalności nie zakłada organizowania częstych spotkań z zewnętrznymi podmiotami. Jest to również ciekawa propozycja dla mniejszych firm, które dopiero co rozwijają skrzydła na rynku.

Źródło: Gdański Business Center w Warszawie

Biuro w biurowcu i poza nim

Wynajmowanie biura w biurowcu ma swoje liczne zalety – w końcu to budynek w pełni przystosowany do tego celu właśnie i choć w parze z tymi zaletami idzie również cena, warto tę opcję z pewnością rozważyć. Biurowiec oferuje nam wiele: duży, podziemny parking, świetną lokalizację, dobre zabezpieczenia, w tym ochronę, duże windy, nowoczesny design, dostępność takich udogodnień, jak przedszkole, kawiarnia, sklep, bufet czy siłowania na terenie budynku. Dodatkowo nowoczesne biurowce oferują pracownikom przestrzeń do rekreacji, w postaci zielonych dziedzińców, otwartych tarasów, itp. Biuro w biurowcu to nie tylko dobre rozwiązanie pod względem funkcjonalności, ale również duży wabik dla specjalistów, których pragniemy zatrudnić – każdy przecież chce pracować w miejscu jak najbardziej do tego przystosowanym.

W porównaniu, inne budynki mieszkalne czy półmieszkalne, takie jak na przykład kamienice, w których często zobaczymy siedziby różnych firm, mogą czasem stawiać przed nami niemałe wyzwania. Choć lokalizacja jest tutaj bardzo dobra, firmy często muszą zmagać się z brakiem wystarczającej liczby miejsc parkingowych, brakiem wind w starym budownictwie, bardzo ograniczoną przestrzenią, która dodatkowo może być niemożliwa do modyfikacji ze względu na obowiązujące w takich budynkach przepisy czy instytucje (jak konserwator zabytków), którym mogą podlegać. Takie lokale mogą być również nieodpowiednie dla firm pragnących mocno się rozwijać i zatrudniać nowe osoby. Warto w tym wypadku zdecydować się na wynajem lokali nieco większych (na przykład w biurowcu), by zapewnić sobie w tym sektorze więcej swobody.

Komentarze



CLOSE
CLOSE