Jak dużo inwestować w pozycjonowanie?


Pozycjonowanie to wszelkie działania w obrębie witryny, jak i poza nią. Należą do nich optymalizacja kodu, linkowanie wewnętrzne, tworzenie poprawnych nagłówków, optymalizacja treści na stronie czy link building. Pozycjonowanie jest jednym ze sposobów pozwalającym na reklamowanie własnego biznesu w Internecie i wyświetlenia się na topowych (organicznych) pozycjach w wynikach wyszukiwarek.

Dokładny mechanizm pozycjonowania

Mechanizm pozycjonowania można podzielić na działania on-site i off-site. Pierwsze z nich dotyczą bezpośrednio czynności wykonywanych na stronie internetowej, dzięki którym pojawia się ona wyżej w wynikach wyszukiwania. Zaliczamy do nich:

  • tworzenie unikatowych tekstów z odpowiednimi słowami kluczowymi
  • praca nad sprawnym działaniem strony internetowej
  • utworzenie tytułu i opisu podstrony (tzw. meta title i meta description)
  • UX
  • linkowanie wewnętrzne
  • optymalizacja kodu
  • wykorzystanie odpowiednich fraz kluczowych
  • usprawnianie szybkości łącza

Działania off-site opierają się wzmocnieniu wiarygodności witryny poprzez pozyskiwanie linków zewnętrznych na innych, wysoko rankingowych stronach internetowych, pracy nad wizytówką Google i tworzeniu artykułów gościnnych.

Korzyści z pozycjonowania

Pierwszą i główną zaletą pozycjonowania jest polepszenie widoczności witryny w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Jest to szansa także dla małych biznesów, aby zwiększyć liczbę osób odwiedzających stronę internetową, a tym samym uzyskać potencjalnych Klientów. Pozycjonowanie wpływa na rozpoznawalność marki w Internecie oraz na budowanie jej wiarygodności i dobrej renomy na tle innych przedsiębiorstw. Przez stałą analizę internetową, będącą nieodłącznym elementem skutecznego pozycjonowania i pozwalającą na kontrolę oraz wyciąganie wniosków z kampanii, biznes otrzymuje realną szansę na rozwój.

Jaki budżet przeznaczyć na pozycjonowanie?

Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Na koszty pozycjonowania wpływa wiele czynników. Każdego roku algorytmy Google ulegają zmianie, a wraz z nimi ilość wykonywanych czynności potrzebnych, aby pozycjonowanie było skuteczne. Przy bardzo niskim nakładzie finansowym działania są jak najbardziej możliwe – ale czy mają sens?  Koszty pracy z zakresu pozycjonowania zależą między innymi od konkurencyjności i rodzaju fraz oraz zasięgu pozycjonowania.  Aby przyniosły one oczekiwane efekty, mnogość i specyfika działań może okazać się bardzo złożona, wówczas nie ma sensu oszczędzać. Lepszym rozwiązaniem będzie zatem zgromadzenie odpowiedniego budżetu i przeznaczenie go na wszelkie potrzebne czynności, aby strona internetowa była jak najlepiej zoptymalizowana. 

Komentarze