full screen background image
Search

JAK WYGLĄDAĆ DOBRZE W PRACY?

->

Każda z nas miewa dylematy na temat swojego wyglądu. Często z pośpiechu czy natłoku spraw zapominamy, aby poświęcić sobie więcej czasu. Przemyśleć co chcemy ubrać, dobrać odpowiednią biżuterię czy pomalować usta ulubioną pomadką. Ciągle brakuje nam czasu – w takich czasach żyjemy. Ale czy nasza praca nie powinna od nas wymagać większego zaangażowania co do naszego wyglądu? – Powinna.

„Jak Cię widzą, tak Cię piszą” – odwieczna prawda. Nie znam osoby, która nie oceniłaby drugiej przez pryzmat jej wyglądu. Wystarczy kilka sekund, aby pierwsze wrażenie było pozytywne lub negatywne, dlatego ważny jest wygląd zewnętrzny(zwłaszcza w pracy).

Wiele korporacji ustala tzw. „dress code”, który dyktuje wizerunek, jaki reprezentuje dana firma wobec swoich klientów. Są różne zasady i ustalane są wewnętrznie. Zazwyczaj dotyczą one kolorów, krojów, wyznaczany jest również jeden dzień w tygodniu w którym można pozwolić sobie na większy luz i przez to pokazać więcej swojego, nienarzuconego stylu. Czy „dress code” to dobre zjawisko? Mimo wszystko myślę, że tak. Wizerunek firmy jest spójny, przez co profesjonalny. Przy bezpośrednim kontakcie z klientem to bardzo ważne, aby wyglądać schludnie i elegancko. Myślę, że każda z Was się ze mną zgodzi.

Co jeśli nie macie wymagań co do ubioru a chciałybyście wyglądać profesjonalnie i modnie zarazem?

ODPOWIEDNIA DŁUGOŚĆ

Bardzooo ważna kwestia. Długość naszej spódnicy, spodni, bluzki powinna być zawsze dobrze dobrana do okazji. Na spotkanie z klientem, przyszłym kontrahentem lub na jakiekolwiek inne spotkanie formalne wybieraj ZAWSZE długość spódnicy do lub delikatnie za kolano. Jeśli chodzi o spodnie materiałowe – polecam te na kant o długości 7/8. Bluzka lub koszulka nie powinna być za krótka, obciskać za mocno na biust lub brzuch.

KOLOR

Kolory po które sięgamy określają nasze nastroje, problemy, frustracje czy ukryte pragnienia. Są jak muzyka której aktualnie słuchamy. Z doświadczenia wiem, że najłatwiej i najszybciej jest ubrać się na czarno. Jest to kolor pozbawiony światła. Dla jednych piękny i nieodkryty dla innych zimny i niedostępny. Osoby ubrane na czarno postrzegane są jako władcze, profesjonalne, ale też oschłe i pozbawione uczuć. Uważam, że jest to dobry kolor w kwestii ubioru do pracy lecz w połączeniu z bielą, która jest kojarzona z elegancją i dobrym stylem, lub z kolorem granatowym, który definiuje odpowiedzialność, inteligencję i dyplomację.

MATERIAŁ

Sięgaj po rzeczy z wysoką zawartością bawełny, aby nie obciskały Cię, nie rozchodziły się na biuście lub nie uwidaczniały niedoskonałości Twojej figury. Pamiętaj też o dokładnym wyprasowaniu swoich rzeczy. Nie ma nic gorszego niż wygnieciona biała koszula.

JAKA NUDA?

Jeśli twoja praca na co dzień nie wymusza od ciebie formalnego ubioru jesteś szczęściarą! Możesz bawić się modą bez ograniczeń. Nie tylko spódnice i eleganckie spodnie, ale dżinsy, swetry i sneakersy znajdą się w twojej szafie. Bardzo fajnym rozwiązaniem jest mieszanie stylu eleganckiego z codziennym. Spróbuj połączyć sukienkę z ulubionymi adidasami i dużymi kolczykami. Pomaluj usta na soczysty róż i narzuć na ramiona elegancką marynarkę.

PRZYGOTUJ SIĘ WCZEŚNIEJ

Nie obiecuj sobie przed pójściem spać, ze jutro wstaniesz 15 minut szybciej i wyprasujesz co trzeba. Podpowiem Ci: nie wstaniesz  :-). Przygotuj wszystko czego potrzebujesz wieczorem. Rano te 15 minut przeznacz na wypicie kawy z mężem.

 

Mam nadzieję, że ten artykuł pokazał wam na co zwrócić szczególną uwagę przy wyborze stylizacji do pracy.  Jeśli macie dodatkowe pytania, pamiętajcie jestem do waszej dyspozycji!

BLOG: https://getdressedstylist.blogspot.com/

FB: https://www.facebook.com/GetDressedWithMe/

IG: https://www.instagram.com/getdressed_stylist/

Komentarze