Prace przy budowie drogi startowej idą zgodnie z planem

Prace idą zgodnie z planem i nie ma zagrożenia dla terminu wykonania drogi startowej na radomskim lotnisku. Roboty prowadzi firma Max Bögl Polska z Wrocławia. Polegają one na modernizacji starego pasa i budowie nowego odcinka o długości 500 metrów

Roboty ziemne rozpoczęły się we wrześniu, a ich koniec planowany jest na wrzesień 2020 roku. W efekcie droga startowa ma mierzyć 2 i pół kilometra i być przystosowana do obsługi dużych samolotów.  Prace idą zgodnie z harmonogramem i termin ich wykonania nie jest zagrożony. Prowadzi je firma Max Bögl Polska z Wrocławia. Roboty polegają na remoncie starego pasa i budowie nowego odcinka o długości 500 metrów – mówi Falk Rohmberger, prezes firmy wykonawczej.

https://radioradom.pl/wp-content/uploads/2019/11/05.11.19-Falk-Rohmberger-pas-startowy.mp3?_=1

Przy budowie pracuje 45 ekspertów. Wykonawca uruchomił na miejscu własną betoniarnię, by używać jednolitego betonu. To ważne dla wysokiej jakości inwestycji.

https://radioradom.pl/wp-content/uploads/2019/11/05.11.19-Falk-Rohmberger-pas-startowy2.mp3?_=2

Budowlańcy korzystają z własnych technologii, bo wymagania dotyczące tego typu budowy są bardzo wysokie.

https://radioradom.pl/wp-content/uploads/2019/11/05.11.19-Falk-Rohmberger-pas-startowy3.mp3?_=3

Firma Max Bögl prowadziła już tego typu prace m.in. na lotniskach: Balice, Katowice, Rzeszów czy Wrocław. Tam jednak roboty prowadzone były pod ruchem lotniczym. Na lotnisku w Radomiu zadanie jest ułatwione.

https://radioradom.pl/wp-content/uploads/2019/11/05.11.19-Falk-Rohmberger-pas-startowy4.mp3?_=4

Koszt tej inwestycji to blisko 147 milionów złotych.

 

fot./PPL

Komentarze