Grafika Radomskiej Karty Miejskiej – głosowanie internautów

Trzydzieści prac zostało zgłoszonych w konkursie na grafikę przeznaczoną do wykorzystania na Radomskiej Karcie Miejskiej. Pod ocenę komisji było poddanych 28, które spełniły wymogi formalne. Z nich zostało wybranych 10 najlepszych. Teraz na te prace będą mogli głosować internauci. Głosowanie na Facebooku potrwa w dniach od 8 do 15 kwietnia.

MZDiK będzie zamawiać nowe karty miejskie, ponieważ nakład dotychczasowych powoli się już wyczerpuje. Jest to więc dobra okazja, aby pojawiły się na nich nowe motywy graficzne – przy współudziale pasażerów. – Warto zaznaczyć, że ogólny wzór obu stron Radomskiej Karty Miejskiej pozostanie bez zmian – konkurs dotyczy jedynie zdjęcia lub grafiki, które znajdują się na awersie elektronicznego biletu. Do tej pory były to dwa ujęcia autobusów na placu Corazziego, fotografia gmachu Urzędu Miejskiego oraz kolorowa grafika promocyjna Radomia. Kolekcjonerzy kart z Polski, którzy przyjeżdżali do Radomia w celu wzbogacenia zbiorów, mówili, iż mamy jedne z najciekawszych graficznie rozwiązań – mówi rzecznik prasowy MZDiK Dawid Puton.

Na ogłoszony przez MZDiK konkurs wpłynęło 30 prac. Dwie nie zakwalifikowały się do oceny przez komisję konkursową (jedna z powodu wymiarów niezgodnych z regulaminem, druga z powodu dostarczenia jej po terminie). Obrady jury odbyły się 4 kwietnia w Urzędzie Miejskim. W skład komisji zostali powołani: zastępca prezydenta Radomia, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji, kierowniczka Działu Taryfowo-Biletowego MZDiK, fotoreporter z radomskiego Urzędu Miejskiego, a także pracownik wieloosobowego stanowiska do spraw kontaktów z mediami w MZDiK. Ocenianie prac przebiegało następująco: każdy członek jury przyznawał każdej pracy oceny za pomysłowość i oryginalność (od jednego do pięciu punktów) oraz za związek pracy z tematyką (również w skali od 1 do 5). Potem punkty zsumowano.

– Warto tu podkreślić, że każdy członek komisji oceniał zgłoszone prace indywidualnie, nie sugerując się liczbą punktów przydzielanych przez pozostałych oceniających. Nie było zatem tak, że ktoś proponował: „To jest ładne, wybierzemy właśnie to!”. Prace miały przydzielone kody, więc nikt z jury nie mógł też na przykład sugerować się danymi autorów. Członkowie komisji byli zachwyceni wysokim poziomem artystycznym większości prac. Widać było, że autorzy włożyli mnóstwo serca w przygotowanie grafik. W wielu dziełach widać było czytelne nawiązania do strategii marki Radomia. Część uczestników konkursu trafnie przedstawiła zagadnienia związane z historią bądź teraźniejszością komunikacji miejskiej. Wybór nie był zatem łatwy, ale po zsumowaniu liczby punktów do drugiego etapu przeszła dziesiątka prac – podkreśla Dawid Puton z MZDiK.

Wszystkie oceniane prace przedstawiamy w załączniku PDF. Największa liczba punktów, jaką przyznała komisja konkursowa, to 47 (na 50 możliwych), a najmniejsza wyniosła jedynie 11. Do kolejnego etapu konkursu przeszło 10 prac (wszystkie miały powyżej 30 punktów). – Nie podajemy na razie danych ich autorów, tylko przydzielone im kody. To prace numer: RKM-005, RKM-006, RKM-007, RKM-009, RKM-014, RKM-015, RKM-023, RKM-026, RKM-027, RKM-028. Gratulujemy wyróżnionym oraz zapraszamy do głosowania internetowego – dodaje Dawid Puton, rzecznik prasowy MZDiK.

Głosowanie na fanpejdżu Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji na Facebooku będzie możliwe od 8 do 15 kwietnia. Zgodnie z regulaminem konkursu liczba polubień będzie stanowiła 20 procent ogólnej oceny danej pracy.Pod uwagę będą brane wyłącznie polubienia, czyli kliknięcia „lubię to”! Inne ikony („super”, „haha” itp.) nie będą podliczane. W głosowaniu facebookowym będzie można oddawać głos nie tylko na jedną pracę. Ostateczna ocena prac (zsumowanie wszystkich punktów) nastąpi do 19 kwietnia. Później MZDiK ogłosi dane laureatów.

Losowo wybrane prace konkursowe:

Komentarze