Kolejna fala fałszywych maili z ZUS

Kolejna fala fałszywych maili. Zakład Ubezpieczeń Społecznych ostrzega przed wiadomościami, w których nadawca podszywa się pod urząd. Otwarcie załączników lub potwierdzenie odbioru grozi zainfekowaniem komputera i wykradzeniem danych

W ostatnich dniach część klientów ZUS w północnej części województwa mazowieckiego otrzymało maile zatytułowane „Błąd w ZUA” z informacją o potrzebie przeprowadzenia korekt w rozliczeniach. Korespondencja pochodzi rzekomo z kancelarii ZUS. W stopce adresowej widnieją natomiast adresy z rozwinięciem składki.pl lub gov.pl, których Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie używa. Każdy z maili ma dołączony plik, który zawiera informacje o błędnie opłaconych składkach.

– Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że nie kieruje do swoich klientów informacji o rozliczeniach drogą mailową. Klienci Zakładu nie otrzymują w tej formie żadnych wezwań do zapłaty czy też informacji o nadpłatach. Drogą elektroniczną ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na portalu Platformy Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu – mówi Piotr Olewiński, Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa mazowieckiego.

ZUS ostrzega, by w żadnym przypadku nie odpowiadać na maile, które jakoby pochodzą z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, nie potwierdzać ich przeczytania, ani nie otwierać załączonych plików. Korespondencja taka ma bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera i uzyskanie dostępu do danych, które zapisane są w jego pamięci.

Osoby, które mają wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, proszone są o kontakt z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym cot@zus.pl.

Komentarze