Pomocowe linie zdają egzamin

To 120 wykonanych zamówień w ciągu miesiąca i 250 telefonicznych rozmów przez tydzień – mowa o dwóch formach pomocy realizowanych przez miasto. Ta pierwsza dotyczy wyręczenia w zakupach, druga – darmowych konsultacji prawnych i psychologicznych. W czasie pandemii radomianie potrzebują wsparcia – mówi Mateusz Tyczyński, dyrektor Kancelarii Prezydenta. Świadczy o tym liczba telefonicznych zgłoszeń

Wyręczenie w zakupach i rozmowa z psychologiem – z tych form wsparcia w czasie epidemii radomianie korzystają najczęściej. Chodzi o akację „Siła w pomocy” – inicjatywę miasta wspieraną przez harcerzy i terytotorialsów. To właśnie oni dostarczają zakupy potrzebującym mieszkańcom. W ciągu miesiąca udało się już zrealizować 120 zamówień – mówi Mateusz Tyczyński, dyrektor Kancelarii Prezydenta.

https://radioradom.pl/wp-content/uploads/2020/04/28.04.20-Mateusz-Tyczyński.mp3?_=1

Miasto na początku kwietnia uruchomiło też dwie linie telefoniczne dla osób potrzebujących pomocy psychologicznej oraz szukających porady prawnej. To właśnie do konsultantów psychologów radomianie dzwonią najczęściej – podkreśla Tyczyński. Tylko w ciągu ostatniego tygodnia o pomoc zwróciło się ponad 250 osób. Połowa telefonów dotyczyła problemów emocjonalnych wywołanych epidemią koronawirusa.

https://radioradom.pl/wp-content/uploads/2020/04/28.04.20-Mateusz-Tyczyński-2.mp3?_=2

Przypomnijmy, z pomocy w zakupach można korzystać dwa razy w tygodniu dzwoniąc wcześniej na specjalną infolinię. Darmowe konsultacje prawne i psychologiczne udzielane są od poniedziałku do piątku. Więcej na ten temat w tym numery telefonów znajdują się tutaj.

Komentarze