200 tys. zł na projekt przebudowy wiaduktu

Radni Miejskiej radni zabezpieczyli w budżecie miasta 200 tys. zł na wykonanie dokumentacji projektowej budowy wiaduktu w ciągu ul. Żeromskiego. Decyzję podjęli podczas ostatniej sesji rady.

– Wiadukt w ciągu ul. Żeromskiego jest bardzo ważnym elementem układu drogowego w Radomiu. To wiadukt, który od wielu lat nie był modernizowany. To także kluczowy element trasy N-S, której budowę rozpoczniemy jeszcze w tym roku. Mieszkańcy od wielu lat domagali się jego remontu – powiedział prezydent Radosław Witkowski.

Dokumentacja projektowa będzie obejmowała budowę całkiem nowego wiaduktu. – W tym miejscu powstanie nowy wiadukt, który będzie krótszy i pozwoli wykorzystać teren pod nim na miejsca parkingowe – tłumaczył prezydent Witkowski.

– Analizowaliśmy ile może kosztować remont tego wiaduktu i okazało się, że będzie on droższy niż budowa nowego. Chcemy jeszcze w tym roku, a najpóźniej na początku przyszłego posiadać komplet dokumentów wyjaśnił wiceprezydent Konrad Frysztak, uzasadniając decyzję o budowie nowego wiaduktu.

Przetarg na wykonanie dokumentacji zostanie ogłoszony za kilka tygodni. – Chcemy zamówić dokumentację, a następnie uzyskać pozwolenie na budowę. Elementem zamówienia będzie także kosztorys, który pozwoli nam oszacować kwotę – mówi wiceprezydent Frysztak.

Wiadukt u zbiegu Żeromskiego i Lubelskiej został zbudowany w latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku. Oddany w październiku 1985 roku był początkiem zmodernizowania ulicy Lubelskiej, a także sieci drogowej w centrum miasta oraz na osiedlu Dzierzków.

W jego powstanie zaangażowane było Miejskie Przedsiębiorstwo Konserwacji Dróg i Mostów oraz Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Mostowych. Już wtedy ustalono także, że tereny pod wiaduktem, będą służyć jako parking dla mieszkańców okolicznych terenów.

Od momentu oddania, przejazd nad torami nie był modernizowany. Dopiero w 2013 roku schody w rejonie ul. Siennej przeszły kompleksowy remont. Wtedy betonowe stopnie zostały skute, a w ich miejsce położono antypoślizgową blachę ryflowaną.

Komentarze